Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Angående "programmera" Dreambox

  1. #1

    Angående "programmera" Dreambox

    Hejsan!
    Jag undrar vad som menas med att programmera en Dreambox.

    Min bror har beställt programmerad dreambox för en dyr peng för att gå med i illegala, ja ni vet.
    Men, den kostar tusenlappar mer än om man beställer kinesiskt, kan jag programmera Dreamboxen själv?

    Har tidigare inte haft Dreambox men jag förstår att de är byggda på linux, vilket är ganska främmande för mig.
    Men guider kan jag förstås följa, om det finns sådana tillgängliga.

    Någon som vet mycket mer och kan svara på vad som är smartast att göra?

    Tack på förhand!

  2. #2

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du måste naturligtvis ha ett abb från din operatör.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av hoggan Visa inlägg
    Tack!

    Är det svårt för en vanlig datornörd som är expert på att följa guider? Eller är det värt att betala några tusenlappar för ett färdigt paket?
    Vad för kanaler kan man få via parabol? Är det gratiskanaler i från hela världen?

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    En Dreambox öppnar inga kanaler utan att vara ansluten mot en kortserver!

    Skillnaden mellan att köpa en "färdigprogrammerad" och att köpa en Dreambox och försöka programmera själv är att den "färdigprogrammerade" också är programmerad för att ansluta till säljarens illegala kortserver. Det är så att säga den "tjänsten" som ingår i priset.

    Du som köpare har dock inga garantier hur länge den illegala kortservern fungerar och många har blivit blåsta på sina pengar.

    Enligt reglerna är det inte tillåtet att diskutera sådan kortdelning i detta forumet. Ovanstående bara skrivet som en varning till alla som ev. funderar på att köpa en liknande "färdigprogrammerad" Dreambox, gör inte det!

    Och du kan naturligtvis programmera en Dreambox själv men då får du också skaffa ett eget programkort och ordna din egen kortserver, antingen internt i Dreamboxen eller på en annan dator. Om detta finns det mycket beskrivet här i forumet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    En Dreambox öppnar inga kanaler utan att vara ansluten mot en kortserver!

    Skillnaden mellan att köpa en "färdigprogrammerad" och att köpa en Dreambox och försöka programmera själv är att den "färdigprogrammerade" också är programmerad för att ansluta till säljarens illegala kortserver. Det är så att säga den "tjänsten" som ingår i priset.

    Du som köpare har dock inga garantier hur länge den illegala kortservern fungerar och många har blivit blåsta på sina pengar.

    Enligt reglerna är det inte tillåtet att diskutera sådan kortdelning i detta forumet. Ovanstående bara skrivet som en varning till alla som ev. funderar på att köpa en liknande "färdigprogrammerad" Dreambox, gör inte det!

    Och du kan naturligtvis programmera en Dreambox själv men då får du också skaffa ett eget programkort och ordna din egen kortserver, antingen internt i Dreamboxen eller på en annan dator. Om detta finns det mycket beskrivet här i forumet.
    Jag sökte ingen diskussion om illegala cardsharing, utan endast om det var värt att programmera själv, men som du skriver att det är speciellt programkort så är det värt att lägga de tusenlapparna på dreambox.

    Satan vad snabbt svar, underbart forum!

    Idag betalar jag 350 för viasat guld med kortavgift på typ 500 spänn i kvartalet, vilket betyder att jag skulle spara tusenlappar på dessa saker vi inte får diskutera.

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Hur ska du kunna spara något. Du måste fortfarande betala samma summa till Via.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Oavsett hur mycket du försöker maskera din egentliga frågeställning så är regelverket tydligt, INGEN diskussion angående cardsharing utanför hushållet är tillåtet.
    Alla vet redan vilka fördelar som eventuellt finns, och många vet också nackdelarna.
    /Mod
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #9

    dreambox

    [hej jag vill en progamerad hur gör jag å till vem ??

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    @peter88: Läs tråden & tipsen som ges. Börja med att teckna ett abbonemnag hos den operatören som du tänker köra mot. OBS!!! Du kommer BARA att få de kanalerna som du betalar för, inga "gratis".
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 17:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss