Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: flasha DM500s

  1. #1

    flasha DM500s

    Hej

    Har en Blackbox 500s (http://www.dreamboxshops.co.uk/big/Blackbox500.jpg) där softwaren är från 2006 som jag nu vill flasha med ny image och har aldrig gjort det innan så jag är osäker och vet inte riktigt hur man gör. Läst en del här på forumet och undrar om det bara är att följa dessa 7 steg http://www.comhit.net/showthread.php/28535 Vad skiljer denna metod jmf med att flasha med nollmodemkabel som vissa säger är säkrare? Om nollmodemkabel ska användas istället för 7-stegsmetoden har jag ingen ingång i datorn så jag vet inte hur jag ska koppla in den?

    Kör boxen utan nätverk som en FTA idag och vilken image är att föredra. Tänkte välja en från comhits sida http://www.comhit.net/downloads.php?do=cat&id=8 och då antingen den mest nedladdade från Gemini eller PLi (de enda som finns). Någon som har liknande box och flashat sin med framgång? Tacksam för hjälp! =)

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det är ALLTId att föredra flasha med seriesnöre + DreamUp, då går det inte fel. Köp en usb -> serie dongle, så fixar det sig.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Det är ALLTId att föredra flasha med seriesnöre + DreamUp, då går det inte fel. Köp en usb -> serie dongle, så fixar det sig.
    Var hittar man enklast en sån? Har ingel nollmodemkabel heller så enklast vore väl en dongel med sladd?

    Står också att "Null Modem Cable is NOT the same as a serial or rs232 cable, although it looks the same
    "
    Jag trodde det var samma kabel, ska man ha nollmodemkabel eller serie (rs232) kabel?
    Senast redigerad av Mr_kenoBoy den 2012-01-11 klockan 12:54.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Nollmodem
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    datorn på jobbet har en utgång som ser ut som hane av en nollmodemkabel-port och står |O|O| bredvid. Är det en sån? Kommer antivirus/brandväggen hindra mig att flasha den på jobbet?

    Sen undrar jag om de mest nedladdade PLi och Gemini imagen på comhit funkar för cloner? Har läst att inte samma image funkar för org och cloner. Man kan förstöra sin klon om man anv en org-image, stämmer det?
    Senast redigerad av Mr_kenoBoy den 2012-01-11 klockan 14:13.

  6. #6
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Kontakten för serie och nollmodem är samma. Det är hur kablarna inne som bestämmer vilken typ av kabel det blir.
    Portarna på en pc är serieportar aka rs232.
    Tror inte brandvägger och antivirus kollar serie/parallell-portar.
    Rust Never Sleeps

  7. #7
    Den gemini som heter nåt med nonbomb funkar utmärkt på 500 clone
    ------------------------------------
    3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
    1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
    Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)

Liknande ämnen

  1. Flasha ET9000
    Av julvisor i forum Övriga mottagare
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 19:53
  2. Problem att flasha DM500S med dreamup
    Av tonyboy i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 21:39
  3. Flasha via nätverk
    Av satte90 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 15:53
  4. Flasha 7020
    Av Skon i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 08:33
  5. DM500S eller DM500S+
    Av Hazze61 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 02:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss