Citat Ursprungligen postat av dacore84 Visa inlägg
Tack för ditt svar. Dock så är ju mitt problem att lösen är ändrat. Jag har testat som du sa med dels telnet och dels vanlig browsing via webläsaren men den nekar password. Och då kan jag ju inte heller FTP:a programmet till boxen. Men som jag förstod i den ena guiden så ska du ju kunna dela ut pluginet på datorn och sedan connecta genom boxen och på den vägen slippa fylla i lösen. Men jag hittar ju inte den funktionen då jag tror den guiden var för gemini.

Ändå så verkar jag ju hitta "spår" av tuxbox som jag skrev i första inlägget då om jag går via filhanteraren -> root -> var/ så finns det en tuxbox mapp där som i sin tur innehåller config/games/plugins. Men klickar jag på blå (var det blå för plugins?) så finns den ej valbar där ändå.
Vilken filhanterare kör du? Den i webinterfacet? För i den verkar man inte se filer, och inte heller kunna läsa dem.
Om du har en redigt gammal image så kan du testa detta med ditt ipnummer till boxen.

192.168.x.x//%2f..%2f..%2f..%2f..%2f..%2f..%2fvar/tuxbox/config/gSUB/gSUB.conf

Om gsub är installerat kanske man har tur att den innehåller lösenordet som inte är dreambox. Står nästan längst ner.