Hmmm, Jag har 3 st paraboler och en av dom är motorstyrd och har inget problem oavsett image det är.
Jag kan börja med att säga en sak angående Dreambox, glöm USALS! Det kommer man aldrig lösa utan verktyg för att kalibiera 100%.
Mitt tips till dig:
1. Resetta minne på parabolmotor och ställa in den på 0 grader och justera mot 100% söder som t.ex Stockholm ska rikta mot Astra 19,2 grader öst som är närmast 0-punkt på horizont.
2. Välja DiseQc 1,2 i Avancerad i tuner-konfiguration och bläddra längst ner och välja "Nej" till "Använd usals för denna sat" och välja positionnummer som du vill spara satellit på t.ex AStra 19,2 ska ha 1.
3. Styra till den närmaste satellit i "Motor Installation" och välja "tuner" och lägga den uppgifter som finns på Astra 19,2 (Dessa uppgifter kan man hitta på bl.a Flysat, Lyngsat osv). Sen ska du välja "finjustera" och styr motor tills du får bästa signalstyrka och sen ska du spara position på 001.
4. Sen får du upprepa och bygger ut från Astra i båda väst och öst. När du är klar så gör en backup av systeminställning i Mjukvaruhantering och spara så du kan återanvända när du behöver ladda om image eller byter till en annan.
DEt är ett del jobb, men när det är klart så är det bara att köra igång.