Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Fungerar CanalDigital med TerraTec Cinergy S2 PCI HD CI TV kort och mediaportal ?

  1. #1

    Fungerar CanalDigital med TerraTec Cinergy S2 PCI HD CI TV kort och mediaportal ?

    Hej jag funderar på att skippa CD box och köra allt med HTPC med mediaportal 1.2.2 installerat men måste veta om detta fungerar innan jag lägger ut 1500:- spänn på utrustning. Framförallt undrar jag om HD kanalerna fungerar i HTPC det är en AMD E35 fusion processor i datorn.

    Skall i så fall ha en CA-modul från canal digital i TV-kortet. Vill alltså ha de kodade kanalerna.

    Snälla måste veta

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    ja det kommer att funka om du har ett bra grafik kort .

    skulle välja ett annat tv kort terratec har ingen publik sdk så om du får problem blir det svårt för utväcklarna av mp att fixa till det .

    samt om du skulle vilja byta till ubuntu eller annat os så har dom kass suport och dåliga drivers ..

    Givetvis är det efter mitt tycke finns säkert andra som har andra åsikter ...

  3. #3
    Heej jag kör med ett Technisat SkyStar USB 2 HD CI och deras Cam med conax och det funkar till en vis del får inte in tv4 eller eurosport :/ men övriga fungera med svensk text o språk.

    Värt att nämna är att jag fick in CDs alla kanaler med deras egna program "TE2 DVBViewer" men inte genom Mediaportal.

    Nåt jag irrtera mej jävelskt på mediaportal är att jag kan inte göra nån vettig kanallista, utan det buntas ihop till en o samma lista har (thor,sirus,astra,hotbird) också blir över 3000 kanaler som den har på en och samma lista.

    Kan tilllägas att en smartwii används också utan bekymer.


    //J

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hulle_245 Visa inlägg
    Heej jag kör med ett Technisat SkyStar USB 2 HD CI och deras Cam med conax och det funkar till en vis del får inte in tv4 eller eurosport :/ men övriga fungera med svensk text o språk.

    Värt att nämna är att jag fick in CDs alla kanaler med deras egna program "TE2 DVBViewer" men inte genom Mediaportal.

    Nåt jag irrtera mej jävelskt på mediaportal är att jag kan inte göra nån vettig kanallista, utan det buntas ihop till en o samma lista har (thor,sirus,astra,hotbird) också blir över 3000 kanaler som den har på en och samma lista.

    Kan tilllägas att en smartwii används också utan bekymer.


    //J
    När du gör en kanalsökning man man bocka för att skapa en grupp för varje satelit. Då slipper du ha alla i en lång lista.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    Jag tycker inte att du ska köpa "TerraTec Cinergy S2" kortet. Jag har haft två st och båda har gått sönder. Jag har haft totalt fem olika tv-kort och det jag är mest nöjd med är http://www.dvbshop.net/product_info....nux--Remo.html
    Jag har E35an och det fungerar klockrent med HD.
    CA-modulen tycker jag du skippar. Kör med oscam och acamd istället...

  6. #6
    CA mudul innebär enbart en kanal åt gången? VAd är oscam och acamd. Hur gör man ? Behöver man en kortläsare då?

  7. #7
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Jag tycker inte att du ska köpa "TerraTec Cinergy S2" kortet. Jag har haft två st och båda har gått sönder. Jag har haft totalt fem olika tv-kort och det jag är mest nöjd med är http://www.dvbshop.net/product_info....nux--Remo.html
    Jag har E35an och det fungerar klockrent med HD.
    CA-modulen tycker jag du skippar. Kör med oscam och acamd istället...
    Använder du mediaportal teeo till det kortet ?
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    jepp, och som sagt är det det kort som fungerar bäst. Jag har aldrig använt något "highend" tv-kort. Dom kostar typ tre gånger så mycket. Kortet jag rekommenderar är ett "budget" kort men så länge det fungerar så...

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    -> sejonr
    det du behöver är en kortläsare tex http://www.adteknik.se/swedish/Phoenix_mod.htm
    o
    scam är den programvara som pratar med kortläsaren och ditt abonnemangskort.
    acamd är en plugin till Mediaportal (och andra mediacenter) som skickar "koder" till ditt abonnemangkort via oscam.

    Har man en CA-modul så innebär det i princip (se smartwi) att man bara kan se en kanal åt gången. Kör man med en cardsharing lösning så kan man ha flera mottagare som går mot samma abonnemangskort.

    oscam och acamd hittar du här:
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=840
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1112


    Senast redigerad av Teeo den 2012-01-18 klockan 09:55.

  10. #10
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    ..fast det kan ju vara läge att förbereda sig på att CD aktiverar CI+.
    Då behöver man ett TV-kort med CI+ stöd.
    Finns det idag?

    Med fausto och season-kort i en orginalCAM kan dock fortsätta dela kortet med sig själv. Många sladdar blir det dock :-)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 19:37
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 19:09
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 22:03
  4. TerraTec Cinergy 1200 DVB-C kort
    Av KabelKillen i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-11-30, 22:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss