Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Köpråd dubbeltunerbox

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Vilken batteribugg om man får fråga ? Är det den som varnades för nånstans du menar så har jag för mig att det var en bluff.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Jag är iaf inte oroad för "batteribuggen"
    Så här säger Clarke-Tech
    No users have to worry! What matters now is that nobody has the idea to take out the battery !
    The board with the battery is with the Main Board "married" and it is used for Clone protection. In the future there will be a solution, to change the battery! That means if necessary in 5-7 years!
    PS: The life of a backup battery is of course depending on the current consumption but that is in the case lower, as in a remote or a motherboard! Thus, the life is much more longer !

    Och ingen plockar väl ur ett backup batteri bara för skojs skull.

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Donalds_Duck Visa inlägg
    Vilken batteribugg om man får fråga ? Är det den som varnades för nånstans du menar så har jag för mig att det var en bluff.
    http://www.world-of-satellite.com/showthread.php?5934-Read-this-Warning-all-ET-9000-Owners!

    Läs och bedöm själv.

    Clarke-Tech forum ligger nere för tillfället, finns beskrivet där också.
    CS är största hotet mot dreambox.
    "FreeTV" finns inte, det är alltid någon som betalar.
    Kryptering = NDS, Conax...
    Kodning = MPEG2, MPEG4...
    OS: Ubuntu 12.04

  4. #14
    Vu+ Ultimo vore kanon. Undrar hur länge det kan dröja innan den finns allmänt tillgänglig? Den verkar ju vara på väg in (förbeställningar mm).
    Sen är det ju frågan den är värt priskillnaden mot en Duo.
    + Snabbare CPU (korta tid att boota mm)
    + Tre inbyggda tuners
    + Bättre display
    + Snygg

    Jag gissar att den blir kanske 1500-2000 kr dyrare än en Duo (+ en USB DVB-T tuner) och det är i mesta laget för mig (DM7020HD faller nog på priset ändå)

    Just nu lutar det mest åt en Vu+ Duo framför Clarke-Tech. Jag tror jag kommer drabbas av 30MSym-buggen. Hade den inte funnits så hade nog Clarke-Tech varit mitt val.
    / H
    Dreambox 800HD | OpenPLi 2.1 | Smartreader+ med CanalDigital (Sat)
    AsRock ION 330HT + 1* TeVii S660 | openElec 1.02 + TVHeadend

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av swozze Visa inlägg
    http://www.world-of-satellite.com/showthread.php?5934-Read-this-Warning-all-ET-9000-Owners!

    Läs och bedöm själv.

    Clarke-Tech forum ligger nere för tillfället, finns beskrivet där också.
    Nej det ligger inte nere
    Kod:
    http://www.clarke-xtrend-support.com/Forum/
    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Ja det var där jag hade läst detta, ok ingen bluff kanske, men som Beson skriver, vem tar ut ett batteri så länge det funkar o jag har aldrig ägt nån dator eller mottagare som dragit slut på batteriet.

  7. #17
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av haetse Visa inlägg
    Vu+ Ultimo vore kanon. Undrar hur länge det kan dröja innan den finns allmänt tillgänglig? Den verkar ju vara på väg in (förbeställningar mm).
    Sen är det ju frågan den är värt priskillnaden mot en Duo.
    + Snabbare CPU (korta tid att boota mm)
    + Tre inbyggda tuners
    + Bättre display
    + Snygg

    Jag gissar att den blir kanske 1500-2000 kr dyrare än en Duo (+ en USB DVB-T tuner) och det är i mesta laget för mig (DM7020HD faller nog på priset ändå)

    Just nu lutar det mest åt en Vu+ Duo framför Clarke-Tech. Jag tror jag kommer drabbas av 30MSym-buggen. Hade den inte funnits så hade nog Clarke-Tech varit mitt val.
    / H

    http://www.satshop.fi/digiboksit/dvb-s2/vu-ultimo.html

    Sen finns det Azbox premium som även den har 2 tuners
    Senast redigerad av nicolito den 2012-01-18 klockan 20:09.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av haetse Visa inlägg
    Tack för länken. Hittade lite mer info på CT:s supportforum. Det verkar vara ett hårdvaruproblem http://www.et-view-support.com/Forum...channels/page8.

    I vilket fall som helst så kvarstår min rådvillighet. Just nu så står det nog mellan ClarkeTech E9x00, VU+ Duo eller DM8000-klon. Jag tänker såhär
    ClarkeTech: "Tunerbuggen" kan bli störande. Tonen på deras supportforum verkar vara rätt upprörd. Snabb box i övrigt och verkar komma uppdaterade drivrutiner mm rätt ofta
    VU+ Duo: Aningen billigare än CT. Lite sämre CPU (undrar om det märks).
    DM8000 Clon: Kina-syndromet (kvalitetsrisker mm)

    Det är ju inte lätt det här
    / H
    Hej
    Din link var bra läsning. Har direkt kört en test på min Clarke-Tech ET9000 och båda Tuner fungerade som dom ska.
    En Clarke-Tech får du nog inte köpa längre för den heter Xtrend ET9200 numera och har dubbelt så stor Flashminne.
    Enligt linken är hårdvaruproblemet i det nya utförande fixad.

    Alla dina kandidater är Linuxburkar som kräver en hel del pillande.

    Mvh Kalle
    Senast redigerad av Kalle_P den 2012-01-18 klockan 20:44.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger
    Kul läsning på satvision, Clarke-Tech ET9000HD är slut, vi rekommenderar VU-DUO som är bättre mottagare.
    Sen går man in o läser på CT9000:s info o där är flera punkter till CT:s fördel Extrend 9100HD kostar bara några 100-lappar mer, tänk på o kolla så du vet om det hdd i när du jämför priserna

  10. #20
    Jag kollar priser utan HDD.

    Att Linuxboxar kräver pill är ju liksom hela grejen När man väl fått allt att snurra så är mina erfarenheter att det funkar klanderfritt. Frugan klagade t o m när jag satte in den gamla boxen (CanalDigitals billigaste HD-box) en gång,; hon föredrog Enigma2 i OpenPLi-tappning.

    Intressant att hårdvaruproblemet skulle vara fixat på Xtrend 9200, var såg du det? Jag har letat runt efter typ sådan info.
    / H
    Senast redigerad av haetse den 2012-01-19 klockan 07:16. Anledning: Tillägg: Jag kollar priser utan HDD.
    Dreambox 800HD | OpenPLi 2.1 | Smartreader+ med CanalDigital (Sat)
    AsRock ION 330HT + 1* TeVii S660 | openElec 1.02 + TVHeadend

Liknande ämnen

  1. köpråd mobil
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 21:03
  2. Köpråd
    Av mmmvvv i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 17:29
  3. Köpråd!
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 19:02
  4. [LÖST] Köpråd tv-kort
    Av ComhitDala i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 10:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss