Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Köpråd dubbeltunerbox

  1. #1

    Köpråd dubbeltunerbox

    Hej!

    Behöver en dubbeltunerbox som fixar det min DM800HD gör idag. Jag har CanalDigital från parabol, kanske vill köra Viasat vad det lider. Vill också gärna ta emot marksänt. Tänkte behålla min kort i DM800:an och kör OsCam.
    Boxar med enigma2 är ett krav; när man fått frugan att vänja sig så vill jag inte byta igen

    Efter lite sondering på marknaden så har kommit fram till följande boxar:
    DM 8000 Original
    + Superboxen. Bra att kunna köra dubbel-S2 plus T och ha en plats över
    - Priset. Dessutom börjar den väl bli lite gammal?
    DM 8000 Klon
    + Som riktig DM8000, fast klart billigare.
    - Lite osäkert kring kvalitet kring tuners, "Dead-On-Arrival". Kina-support
    DM 7020HD
    + Nytt och fräscht från Dream-Multimedia.
    - Dyr, även om den är klart billigare en 8000-original
    VU+ Duo (Original)
    + Bra pris. Verkar vara en förnuftigt designad box.
    - Kanske inte världens snyggaste (min personliga åsikt)
    Clarke-Tech ET9x000
    + Klart jämförbar med Vu+ Duo? Bra pris. PiP
    - Den finns någon bugg med vissa Thor-transponders och dubbla tuners som "aldrig blir rättad"?
    VU+ Ultimo (Original)
    + Intressant ny box med dubbel S2 samt en T tuner. Snygg.
    - Precis ny och säkert svår att få tag på. Gissningsvis dyr i början.
    MiracleBox 9
    + Svensk support. Bra pris. DVB-T2. Går att köra CI+ om man tvingas till det i framtiden.
    - Enigma2 lär vara mindre stabil särskilt ihop med dubbeltuner + kortläsaren mm.

    Har jag missat någon box?
    Vad skulle ni välja (och varför)? Resonemang och åsikter är mycket värdefulla. Har jag rätt eller fel i mina påståenden??

    Just nu lutar jag mot en VU+ Duo, med den fixar jag dubbel satellit + marksänt (via USB). Image från openPLi passar mig bra. Priset är helt ok. Och jag får leva med boxens utseende
    Mitt övre nivå ligger runt 4000-4500 och vilket gör att DM7020HD samt DM8000 (original) måste ha något extra för att överväga dessa.
    / H
    Dreambox 800HD | OpenPLi 2.1 | Smartreader+ med CanalDigital (Sat)
    AsRock ION 330HT + 1* TeVii S660 | openElec 1.02 + TVHeadend

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2011
    Inlägg
    100
    Tackad
    4 gånger

    Smaken är som ....

    När jag sökte efter ny box så kollade jag en del på omdömen på prisjakt. Där lät det som att de som har eller har haft DM tycker Clarke-Tech 9000HD är en lika bra eller bättre än DM .
    Själv kan jag inte jämföra eftersom jag inte haft DM .

    VU-DUO är nog i stort sett samma maskin som CT , men då har CT nåt i hå¨rdvaran som ska va bättre, kommer ej ihåg vad.
    Angående buggen på thor så är det inget jag märkt, har ej letat heller O buggen på dubbla tuners har jag inte hört nåt om . Men ska du köra marksänt så vet jag inte hur det går i den, jag har min marksända via tv:n , de fria kanalerna då.

    Jag är nöjd med min CT men det är svårt att råda när jag inte kört någon annan av de nämnda, kan tillägga att den har inte hängt sig på cd eller viasat, ska du ha ett nytt kort från viasat så kan det bli svårt, men det gäller väl samtliga fria mottagare.

  3. #3
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Måste du ha dubbla ingångar för sattelit? Annars kan du ju köra
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post183257

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    300
    Tackad
    4 gånger
    Om du, trots vad jag skrivit om Clarketech på prisjakt, fortfarande vill ha en sådan kan du få köpa min. Bara skicka ett pm.

    Skickat via tapatalk, som finns gratis i Samsung appstore
    2st Solo2 OpenPli
    Duo2 4xS2 OpenPli
    Viaplay
    TV-avgift

    Svarta listan:
    1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
    2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.

  5. #5
    Hej!

    Jag behöver dubbla ingångar för satellit. Den märksända är inte lika kritisk.

    Ett annat alternativ kunde kanske vara en DM800(SE?) med en extra SundTek DVB-S2 USB Tuner och en extra DVB-T Tuner, men jag vet inte riktigt hur bra det skulle funka. Jag vill ju ha snabba kanalbyten mm.

    Buggen i ClarkeTech hade något med samtidig använding av transpondrar med 30MSym/s på båda tuners. Det kanske inte är så stor att den "märks". Den kan ju ha blivit rättad också.
    / H
    Dreambox 800HD | OpenPLi 2.1 | Smartreader+ med CanalDigital (Sat)
    AsRock ION 330HT + 1* TeVii S660 | openElec 1.02 + TVHeadend

  6. #6

  7. #7
    Tack för länken. Hittade lite mer info på CT:s supportforum. Det verkar vara ett hårdvaruproblem http://www.et-view-support.com/Forum...channels/page8.

    I vilket fall som helst så kvarstår min rådvillighet. Just nu så står det nog mellan ClarkeTech E9x00, VU+ Duo eller DM8000-klon. Jag tänker såhär
    ClarkeTech: "Tunerbuggen" kan bli störande. Tonen på deras supportforum verkar vara rätt upprörd. Snabb box i övrigt och verkar komma uppdaterade drivrutiner mm rätt ofta
    VU+ Duo: Aningen billigare än CT. Lite sämre CPU (undrar om det märks).
    DM8000 Clon: Kina-syndromet (kvalitetsrisker mm)

    Det är ju inte lätt det här
    / H
    Dreambox 800HD | OpenPLi 2.1 | Smartreader+ med CanalDigital (Sat)
    AsRock ION 330HT + 1* TeVii S660 | openElec 1.02 + TVHeadend

  8. #8
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Det bästa av det bästa, DM 7020 HD skulle jag rekommendera. Annars är MB9 som gäller.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av haetse Visa inlägg
    Hej!

    Jag behöver dubbla ingångar för satellit. Den märksända är inte lika kritisk.

    Ett annat alternativ kunde kanske vara en DM800(SE?) med en extra SundTek DVB-S2 USB Tuner och en extra DVB-T Tuner, men jag vet inte riktigt hur bra det skulle funka. Jag vill ju ha snabba kanalbyten mm.

    Buggen i ClarkeTech hade något med samtidig använding av transpondrar med 30MSym/s på båda tuners. Det kanske inte är så stor att den "märks". Den kan ju ha blivit rättad också.
    / H
    Kör en 800se med sundtek dock med c-tuners och den fungerar hur bra som helst.

  10. #10
    ClarkeTech: "Batteribuggen" kanske man oxå ska beakta.

    Själv inväntar jag nog VU+ Ultimo.
    CS är största hotet mot dreambox.
    "FreeTV" finns inte, det är alltid någon som betalar.
    Kryptering = NDS, Conax...
    Kodning = MPEG2, MPEG4...
    OS: Ubuntu 12.04

Liknande ämnen

  1. köpråd mobil
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 21:03
  2. Köpråd
    Av mmmvvv i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 17:29
  3. Köpråd!
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 19:02
  4. [LÖST] Köpråd tv-kort
    Av ComhitDala i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 10:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss