Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 39 av 39

Ämne: Mediaportal + mdapi + Acamd =alles?

  1. #31
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Tror att du i Windows Resource Kit har en generell service som kan användas för att exekvera en vanlig applikation.
    D.v.s. köra ett vanligt program som en tjänst.

    ..annars kan du lägga in det som en schemalagd aktivitet (körs vid uppstart av datorn), som du anger skall köras i dolt läge.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #32
    Ok, skall titta på det.

    Just nu har jag bara plockat in det i startup (i startmenyn) för att få till en autostart.

  3. #33
    Allt funkar bra, men jag kan inte få till att spela in på en kanal och titta på en annan.

    Vill att min cam limit=3 skall funka.
    Några enstaka kanaler kan jag timeshifta två samtidigt, men de flesta går inte.

    Har ändrat till user, user1 och user2 på mina resp kort i mdplugin-mappen i TV-servern (MP) och de är även konfigurerade i Newcs. Tog bort allt och lade till alla users i webinterfacet för att undvika felkällor. Ser i loggen att den pratar med user1 o user2 ibland, men timshifting/inspelning på tv kanaler samtigt funkar, som sagt, bara på vissa enstaka kanaler ibland...
    Senast redigerad av Turbodrive den 2012-01-29 klockan 17:58.

  4. #34
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Det funkar endast om kanalerna ligger på samma MUX.
    Om du har 2 TV-kort (eller ett dual-kort), kan du sådeles spela in från 2 MUX:ar.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #35
    Ok, jo jag sökte lite och det verkar som om det är rätt.
    Jag kör DVB-S och kan bara spela in och se flera kanaler som ligger på samma transponder.
    Bättre än inget ;-)
    Kan ju alltid välja på de andra tre som finns där. Med min gamla fysiska CAM gick det ju inte alls att se något mer om man spelade in och nu så har jag mycket snabbare kanalbyten dessutom. Lätt att bli kräsen när det börjar fungera ;-)

  6. #36
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Hmm, jo MUX(Terestial) -> transponder om man kör med parabol :-)
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #37
    Allt funkar bra, men ibland när jag startar om datorn så har newcs svårt att läsa kortet ("unknown card").
    Hade tänkt testa nordea-kortläsaren, men hittar inget bra konfigurationsexempel, så jag vågar inte bråka med det som funkar helt ok ;-)

    Någon som har konfigurerat Newcs med Todos Argos mini II och har rätt inställningar?

  8. #38
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Borde bara vara att ändra till läsartyp pcsc
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  9. #39
    ...och de andra inställningarna som phoenix-läsaren har skall ligga kvar (357 MHz,..., osv)?
    dev/???

    Skall testa i helgen med lite olika inställningar.
    Det verkar som om man bara skriver node = 0 på pcsc-läsaren?
    Senast redigerad av Turbodrive den 2012-02-10 klockan 10:36.

Liknande ämnen

  1. Mediaportal Rc4, mdapi , Hd
    Av bjärrven i forum HTPC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss