Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dm600c och ComHem från ax till limpa

  1. #1

    Dm600c och ComHem från ax till limpa

    Tjenare

    Jag och damen har bestämt oss för att slå våra påsar ihop så jag flyttar in till henne. Nu är det som så att det finns två tonårsdöttrar i hushållet och endast en tv. Ni förstår problemet...

    Jag har satt upp en OSCam server med en kortläsare i för vårt ComHem kort. Den är testad och fungerad genom att en vän kom förbi med sin DM500c som vi kopplade in. Med lite editerande av filer kom vi igång och kunde testa systemet.

    Nu har jag köpt hem tre st DM600c för att få lite husfrid. Problemet är att jag inte riktigt är med på vad man behöver göra för att komma igång och kunna mata in konfigurationsfilerna i boxarna. Jag har läst en hel del på forumet och kommit fram till att jag skall köra enigma1. Problemet där är att jag inte hittar var jag kan tanka hem den imagen. Sedan om jag förstått det hela rätt så skall jag använda mig av DreamUp för att flasha boxarna? När jag väl får till det är det MGCamd som skall installeras då? Och kan jag göra det via webbgränssnittet (har för mig att jag läste att man kan använda det i DreamUp) eller är det nullmodemkabel som gäller då? Om det nu är nullmodemkabel som gäller... vilken skall man köpa?

    Som plåster på såren så vet jag vart jag skall lägga in konfigfilerna för klienten men saknar kompetens där emellan.

    Hoppas på svar.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    så här gjorde jag på 500c,
    http://openpli.org/wiki/DM500install
    root.cramfs metoden körde jag, gick smärtfritt på mina två boxar.
    sen i openpli är det bara ladda ner mgcamd från menyn och sen ändra configfilerna

  3. #3
    Flasha om med http://openpli.org/download/dm600pvr/ sen installera Mgcamd. Lägg in din server i newcamd.list så är allt löst

  4. #4
    Timtastic funkade galant att göra som du sa. Blev först lite orolig eftersom det var en 600 pvr image fil som jag körde. Det fungerade finfint och nu är det TV i alla rummen.

    Tack för hjälpen.

Liknande ämnen

  1. Image till DM600c för comhem
    Av zyx_11 i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 23:10
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:13
  3. från comhem till canaldigital
    Av lovecard i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 13:29
  4. [LÖST] från comhem till boxer
    Av nissehult i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-12-13, 20:29
  5. Nycklar Från Comhem till Viasat
    Av shiraq i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-24, 18:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss