Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 78

Ämne: Tips på billig, liten & energisnål enhet enbart för linux med oscam server

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    skickar bilder när den kommer.

    den jag använder just nu är en neoware med mycket sämre spec en t5525 och det funkar utmärkt anledningen till detta köp är att ev kunna få in tvheadend om det funkar så har man en grymt billig tv server om man köper tv kort på kjell för en hundring .
    Senast redigerad av joxen den 2012-01-19 klockan 22:41.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    skickar bilder när den kommer.

    den jag använder just nu är en neoware med mycket sämre spec en t5525 och det funkar utmärkt anledningen till detta köp är att ev kunna få in tvheadend om det funkar så har man en grymt billig tv server om man köper tv kort på kjell för en hundring .
    Låter som ett intressant litet projekt det med..


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    DM500T - Gemini - CCcam, DM600T - Gemini - MgCamd
    EyeTV Diversity - eyetvCamd
    HP t5525 - Debian Squeeze - OSCam 1.20-unstable_svn build #6306

    MacBook Pro 4,1 - 2,4GHz Intel Core 2 Duo, 4Gb, Intel520 120GB SSD
    Mac Mini 6,2 - "Core i7" Quad Core 2.3GHz, 4GB, 1TB HDD
    Synology DS1512+, 4GB, 3x2TB Hitachi Deskstar 7K3000, 2x1TB WD Caviar Green
    pfSense 2.1 Router - D2500CC, 4GB, 60GB OZC Vertex Plus
    Netgear GS724T v4 (24p) & Ubiquiti Unifi AP AC


  3. #33
    För en annan som inte är så van vid den här typen av projekt, vad är bästa vägen att gå om jag vill få in debian.
    Har hittat en hel del guider och tips som jag kan följa, är mest fundersam över utrymmet.

    Det inbyggda flashminnet i t5525 på 256mb ger ju inte imponerande mycket att arbeta med.

    Blir det till att koppla in en usb disk eller usb minne att installera på, som atomized gjorde på sin Dockstar, eller kan man klara sig med 256mb om man bara ska ha en minimal installation?

    -ghast
    DM500T - Gemini - CCcam, DM600T - Gemini - MgCamd
    EyeTV Diversity - eyetvCamd
    HP t5525 - Debian Squeeze - OSCam 1.20-unstable_svn build #6306

    MacBook Pro 4,1 - 2,4GHz Intel Core 2 Duo, 4Gb, Intel520 120GB SSD
    Mac Mini 6,2 - "Core i7" Quad Core 2.3GHz, 4GB, 1TB HDD
    Synology DS1512+, 4GB, 3x2TB Hitachi Deskstar 7K3000, 2x1TB WD Caviar Green
    pfSense 2.1 Router - D2500CC, 4GB, 60GB OZC Vertex Plus
    Netgear GS724T v4 (24p) & Ubiquiti Unifi AP AC


  4. #34
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Jag kör Slax ihopplockat från http://www.slax.org/
    Med java och CSP så ligger det på 117 Mb. Tar man bort CSP så slipper man java och xorg modulen och minskar med ca 55 Mb. Java körs i konsol och körs lätt på 128 Mb minne. Dock så satte jag i en 512a så att jag kunde köra upp allt i minnet och således kan jag stänga av disken som jag har i min lille dator. Det är någon form av pico/nano moderkort, gammal varitant.
    Kör en pcsc läsare också och den fick jag mecka lite med för att få igång men det fanns paket för den men fungera inte riktigt så tog hem enga drivrutiner och la in i builden.
    Senast redigerad av Bogdan den 2012-01-20 klockan 20:48.

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Finns några Dockstarar lite här och där på SIBA. Fanns exempelvis en kvar i Lund för någon vecka sedan.

  6. #36
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Finns några Dockstarar lite här och där på SIBA. Fanns exempelvis en kvar i Lund för någon vecka sedan.
    Det kan löna sig att nosa runt lite i det lokala SIBA-varuhuset. Igår var jag på SIBA Backaplan och hittade fyra Dockstar som stod på golvet under en hylla. Ingen prismärkning eller annan info. Som vanligt fanns ingen säljare att fråga. Jag tog en av dem på måfå och gick till kassan och frågade tjejen om hon kunde få fram något pris på den? 199:- blev svaret och jag utökade snabbt min Dockstar samling med ett tredje exemplar...

    Så igår eftermiddag fanns det tre Dockstar kvar på Backaplan och priset på dem verkar vara 199:-. Ett verkligt klipp för den som är intresserad!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Har du testad den redan?
    Jag har köpt mina dåliga Dockstar på det stället. Var din Dockstar fortfarande orginal förpackad eller var den öppnad?
    Jag har bytt tre stycken dåliga i den affären. Hoppas att du inte fick nån skrot.

    Mvh Kalle

  8. #38
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Den var oöppnad efter vad jag kunde se. Jag var också lite rädd att den kanske var defekt, men den bootade så fint när jag kom hem med den. Har sedan installerat Debian på den utan problem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #39
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ghaster Visa inlägg
    Rubriken säger väl det mesta.

    Jag är ute efter en liten enhet, med USB port för kortläsare, som klarar av t.ex ubuntu/debian och som jag sedan kan köra en oscam-server på.
    Den skall helst vara billig, energisnål och liten så att frun inte ens lägger märke till att jag köpt den.


    Kör i dagsläget oscam-servern på min debian server och det funkar iof klockrent, men den servern används även för lagring, streaming, mm mm. Jag skulle därför vilja köra en separat cs-server så att jag inte behöver oroa mig för den....


    Är det någon som har några bra förslag?
    Enheten behöver ju inte mer utrymme och kapacitet än att den kan köra en normal linux installation utan GUI.

    Tacksam för alla förslag !
    Den här är varken liten eller billig http://www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-8000-hd-pvr när man ändå har en dreambox varför inte använda den men som sagt var det är roligt att trixa lite med andra grejer
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  10. #40
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    @atomized
    Gratulerar

    Mvh Kalle

Liknande ämnen

  1. enbart cd & via Kanaler
    Av linder i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 08:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss