Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: dm 500 hittar få kanaler

  1. #11
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Har du testat boxen hemma hos dig, alt din box hemma hos honom..det KAN ju vara LNB/Diseq som är kass
    Multitasking means screwing up several things at once.


  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Jag har testat boxen hos mig, testat hos honom också fast inte med ren image, när det inte funkade hos mig då åkte jag och testade hos honom men den hittade inte fler kanaler......Ska prova en gång till för säkerhetsskull med nyflashat image....Nyfiken på att testa andra satelliter men har ej motor....Varje gång jag flashar om och gör ny sökning så hittar den exakt samma kanaler....

    Min som är typ 3 månader gammal från samma ställe funkar klockrent.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Ta med dig din box hos honom och testa med din box. Kolla om alla kanalerna kan öppna där också, dvs de som inte laddas ner till hans box. Hur kör din kompis sin dreambox? Hur kör du? Har du dieqc-switch? Har han motorstyrning? eller har ni likadana uppsättningar?
    Det behöver inte vara fel på boxen, även om du har testat den hemma hos dig. Kolla vilka kanaler som inte vill laddas ner. Vilka frekvenser, samt polarisationer har de som inte vill laddas ner? Det finns intressant information att hämta ur dessa detaljer också.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Tack allihoppa........

    Nu har jag testat min dm500 hos honom och alla kanaler fick signal. Jag har testat hans box både hos honom och hos mig men hade samma problem, fick in samma kanaler....De kanaler den inte hittade var typ Zee tv, animal planet... sky sports 2 kunde hittas men inte 3an 4an osv. det är främst de frekvenser den INTE hittar....En gång lyckades jag få in alla kanaler genom att flasha och testa i andra rummet, med en mjukvara som medföljde i cdn stod enigma på menyn vet inte om den var original mjukvaran till dm500 stod 2006 på den.... Men en del nya kanaler fick då signal, dock inte alla...nu lyckas jag inte flasha in den imagen igen....

    Han och jag har gammal nokia parabol... jag har bytt ut lnbn mot en quattro. ingen diseq o sånt....Jag vet inte om vi ska ge upp och beställa en ny box från mydalle istället.....har lagt ner nästan en vecka på det här.........

    Är det någon som vet var man kan ladda ner senaste gemini till dm500 eller annan image utom pli, för den har jag testat redan....

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du skriver "quattro" och om du menar det så har du problemet där! Det ÄR skillnad på en quattro-LNB och en quad-LNB. En quattro-LNB kan du inte koppla direkt till mottagaren. De är gjorda för att koppla mot en multiswitch. Vad du skulle haft är en quad-LNB, som är en LNB med fyra utgångar som kan kopplas direkt till en mottagare.

    Kopplar du en quattro-LNB direkt till en mottagare kommer du att få just det problemet att du bara får in en fjärdedel (ungefär) av alla kanaler, eftersom du har en fjärdedel av frekvensbandet på varje utgång. Du kommer att få in olika kanaler beroende på vilken utgång på LNB du kopplar in.

    Läs vidare i min wiki:
    http://www.comhit.net/showwiki.php?t...iseqC-switchar
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Förlåt mig.... Det var inte quattro utan det är quad jag har med fyra ingår på en och samma lnb....Den ska i egentligen hitta 800 kanaler men hittar endast 200 kanaler....Den hittar exakt samma kanaler både hos honom och hos mig...


    Någon som kan skicka någon länk till senaste Gemini till dm500...Om det finns ens, annars så ny som man kan komma....Eller annan image förutom pli......

  7. #17
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Senaste är GP 4.7 som är typ 3 år gammal.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Ok var hittar man den bäst då?

  9. #19
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Har du öht provat kolla i filarkivet ??

    http://www.comhit.net/downloads.php?do=cat&id=47

    Duger inte den så kan du alltid kolla hos IHAD.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    @Boomerang
    Det är lite svårt att hänga med i dina resonemang...
    Först skriver du "Nu har jag testat min dm500 hos honom och alla kanaler fick signal." Det tolkar jag som att boxen fungerade hos din kompis?
    Sedan skriver du "hittar endast 200 kanaler....Den hittar exakt samma kanaler både hos honom och hos mig...". Det låter som att den inte fungerade hos din kompis?

    Om du vill att vi ska försöka gissa vad som är problemet måste du vara lite mer exakt i dina felbeskrivningar. Annars har vi ingen chans att försöka lista ut vad som är problemet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler
    Av jsidj i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 23:59
  2. Hittar inte min Dm 500 i dcc!
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 20:17
  3. Hittar inte alla kanaler på min 500+(S)
    Av ctm555 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 07:45
  4. Hittar inga kanaler
    Av satte90 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 15:06
  5. Dreambox 500 hittar inte denna kanal
    Av Neogard i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 16:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss