Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Alex cs2 comhem ca modul problem

  1. #1

    Alex cs2 comhem ca modul problem

    Fungerat bra i 2 veckor sedan det igår helt plötsligt slutade fungera, "cant decrypt" får jag som felmeddelande.
    Idag fungerade det under 10minuter sedan slutade det fungera igen, detta efter att jag inte provat under hela dagen.

    Denna status får jag i Alex:
    Server: Connected
    Transmission: Failed (-16) Cant Decrypt
    Client: Connected


    Har provat båda atr värdena som finns angivna i PDFen.

    Har EMM påslaget och Keep Alive 30 inga andra funktioner påslagna.

    Tacksam för alla tänkbara lösningsförslag

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Det ser ut som att kortet i din server inte har rätt entitlement. Varför har du EMM på i Alex, sköter du uppdateringarna därifrån? Jag skulle nog gissa på att det är något i serverinställningarna. Om du kör newcs, se till att du stängt av autosid och att SID 0000 inte är blockad.

  3. #3
    Vet inte riktigt varför jag har EMM på, är ju lite utav en rookie på detta. Jag sköter inte uppdateringarna så detta var bara ett test för att se om det gick igång. Men jag slår av det då. Ska Quickreset vara påslaget?

    Ska kolla upp värdena i servern.

    Vad kan förklaringen vara till att det plötsligt slutade fungerade efter 2veckors problemfritt tittande?
    Senast redigerad av Nordlander den 2012-01-26 klockan 18:52. Anledning: Komplettering

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Om autosid är på och man skickar ECM:er för kanaler som kortet inte har tillgång till så kommer newcs få för sig att kortet inte har tillgång till SID 0000, eftersom Alex alltid skickar det oavsett kanal.

    Quickreset skall du normalt inte behöva, däremot kan det vara bra att kryssa i Extend SC Timeout.

  5. #5
    Har för övrigt nu även testat med en comhem originalbox utan framgång, börjar alltså misstänka precis som du skriver mikael att felet ligger i servern.

    Tack för snabb hjälp och återkoppling!
    Senast redigerad av Nordlander den 2012-01-26 klockan 20:38.

  6. #6
    Fått bekräftat att autosid är avstängt och att SID 0000 inte är blockat. Har du någon aning vad man mer kan kolla?

  7. #7
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Tog tid att kolla. Var står servern egentligen?

  8. #8
    Hemma . La ner felsökningen igår efter min sista post.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Kolla loggarna i servern för att se vad som händer när ECM:er från Alex processas.

  10. #10
    Slog av autosid nu, hade inte gjort det tidgare. Får nu felmeddelandet "incorrect user and password", något som tidigare fungerade, alltså kontot, med precis samma anv/pass i alex conf.

    För övrigt loggas inget om fel i newcs, verkar som om alex inte riktigt når fram.

    Några ider?

Liknande ämnen

  1. Alex-cs2 problem.
    Av abbt i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-02, 17:42
  2. Alex och Humax HD box för COMHEM
    Av pelle_ag i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 08:49
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-09, 01:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss