Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Conax AU ?

  1. #1
    Zetagi
    Gäst

    Conax AU ?

    Hej !
    E glad för att se att mitt favoritforum e uppe igen..
    Jag har gjort AU-kort till ComHem, Viasat, Och Boxer...
    ..men nu har jag köpt ett m2-kort för att göra ett till Conax,
    men jag står lite fast... Har letat i forumen, men hittar inget
    riktigt användbart. Nån som Kan hjälpa mej med nån guide,
    och/eller med några filer ? (Har MP 3.5)

  2. #2
    Conax på m2 kort är dött, fungerar inte längre. Canal Digital har släkt den kända nyckeln

    //Stimo

  3. #3
    Zetagi
    Gäst
    Vad synd.. :cry:
    Nån som vill köpa ett tomt m2-kort ? :wink:

  4. #4
    Zetagi
    Gäst
    Nåt annat kort man kan använda då ?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    211
    Tackad
    1 gånger
    Nej inte till rimliga priser iaf men har du en si så där 3495 kroner som du inte vet vad du ska göra med så kan du köpa ett pentakort fungerar till 100% på c+ å kiosk......... :wink:
    Nybörjare På allt vadå jag ser ju allt ändå via ticket c+ ...mm

  6. #6
    Zetagi
    Gäst
    Inte en chans ! .. men tack för svaret .. :lol:

  7. #7
    Zetagi
    Gäst
    Kan man duplicera det kortet förresten ? :roll:

  8. #8
    Priset som nämns är för tomma kort :x :shock:

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Mach 1
    Nej inte till rimliga priser iaf men har du en si så där 3495 kroner som du inte vet vad du ska göra med så kan du köpa ett pentakort fungerar till 100% på c+ å kiosk......... :wink:

    Är lite nyfiken på vad pentakort är för något...jag har förstot att det är ett tomt kort men vad gör man för att kunna se CD på det? och varför funkar det bara på sådanna kort, är det inget pic kort?

  10. #10
    It isn't *blank*..
    It does contain an OS!
    And yes, it does CO..X when programmed with the appropriate file!
    Forget all your hacking skills..they are useless..
    That crd is more secure then an original card!
    Too expensive??
    Off course..but so far the only crd that does CO..X
    Den info som jag har fått fram om det nya dreamcardet, är att det mest troligt är samma kort som titanium och basiccard, dvs atmels secure chip med RSA.

    På detta kort, dvs ett vanligt atmelkort utan titanium eller bc operativ, finns det ett team som har lagt in egen kod, och försökt läsa
    ut den igen utan att lyckas. De har kört alla möjliga attacker mot korten, inte genom en vanlig programmerare, utan programmerat speciella microcontrollers som bara har i uppgift att mata data mot korten så snabbt som möjligt. Även saker som att försöka störa korten, genom att köra data mot det när det skickar data etc har provats, men korten verkar till att tåla de flesta typer av attacker.

    DPA har även testats mot kortet med som då innehåller deras egen mjukvara, men alla instruktioner i kortet tar lika mycket ström så man kan omöjligt avgöra skillnader i instruktioner genom att titta på förändring av strömmen.

    De som gör detta har gjort mycket av testerna på ett universitet, med all den utrustning som finns där och deras slutsats är att kortet som
    sådant är helt säkert och enda sättet att få fram information är genom att den/de som har programmerat dreamcardets op har gjort en eller flera buggar som gör att man kan komma åt op eller MK där, eller att någon som är inblandad i kortet läcker ut information om det.

    Programmerarna av kortet kan ha varit så smarta att de har lagt in skydd i koden, så att om man ger det ett visst antal ogiltiga instruktioner, raderas det, vem vet.

    Sannolikheten att få ut nåt ur kortet bedömms till 0.00%.

Liknande ämnen

  1. conax alt
    Av peter pettersson i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 17:17
  2. [LÖST] Conax Key 21
    Av trollhattan87 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 14:33
  3. [LÖST] conax.dat
    Av peter pettersson i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-01-27, 19:34
  4. au på conax
    Av putte_p i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-07-12, 20:57
  5. Conax EMU på Nokia 9802 med Conax cam?
    Av nyfiken i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 16:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss