vet inte hur jag ska skriva för att få er att förstå då jag knappt förstår själv

jag har dubbel uppsättning av nästan alla kanaler där dubletterna är i grå text och ingen av de gråa dubletterna fungerar (får upp felmeddelande om tuner något) och problemet är att jag inte får bort dem.

har provat att göra nya kanalsökningar och valt "rensa vid sökning", men de försvinner inte.

och här är händelseförloppet.

fick hem dreamboxen som var "uppdaterad" av en kille. (gemini project3 och något mer tror jag)

skulle då köra över kanalbuketterna från dreamboxedit till dreamboxen och upptäckte då att jag fick dubletter av allt och att ingen av dem jag fört över fungerade.

provade sedan att ta göra ny kanalsökning i dreamboxen för att rätta till felet och sätta mig och göra nya buketter i programmet istället.

men efter kanalsökningen så var alla dubletter kvar iallafall..
gjorde ytterligare några kanalsökningar men det hjälpte inte.

gick sedan och förde över allt från dreambox till dreamboxedit och tog bort alla kanaler i programmet och förde över till dreamboxen igen, då försvann allt, gjorde sedan en kanalsökning igen men då hittade den inga kanaler alls.
provade igen och då hittade den typ 23st, och efter ett tredje försök ca 200.

gick då in i tunerinställningarna och såg att de var inställda på sirius och hotbird så ändrade till thor och astra och då hittade jag alla kanaler igen (tror jag) men även alla dubletter kom tillbaka.. (konstigt dock att jag hittade alla kanaler med sirius och hotbird från början)

så jag får alltså fortfarande inte bort mina dubletter som är mycket störande att ha i kanallistan.

någon som vet varför det blir så här och hur jag åtgärdar det?

jag har en dreambox dm800hd.