Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: HD-Box med dubbla (eller flera) tuners. Är dreambox bäst eller funkar andra fabrikat?

  1. #1

    HD-Box med dubbla (eller flera) tuners. Är dreambox bäst eller funkar andra fabrikat?

    Jag tänkte köpa en HD-Box med dubbla (eller flera) tuners. Är dreambox bäst eller funkar andra fabrikat?

    Vilken parabol ska jag köpa (bor i Jönköping)?

    Ge gärna förslag med länkar. Alla svar uppskattas!

    Tack!
    /Jan

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    I mina ögon så är Dreambox "bäst", då den har varit med längst & allt funkar i den miljön. Alla andra är mer eller mindre sämre kopior, och ingen av alternativen är ens nära så färdig som Dereambox är. Jag har testat de flesta (AzBox, VU, Spiderbox ....).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    AZBOX är bra (och enklare att börja med än Dreambox). Nackdelen med åtminstone den billigare varianten, ELITE, är att det enbart går att ha två olika tunrar. Alltså 1 DVB-S/2 och 1 DVB-T elller DVB-C, eller DVB-T och DVB-T, eller... Ex.vis DVB-S/2 och DVB-S/2, DVB-C och DVB-C eller DVB-T och DVBT fungerar ej.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    AzBox är INTE bra, den är otroligt ologisk. Och du har ingen koll på Linuxen i den, allt är låst.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Jag hade samma fråga i en annan tråd (http://www.comhit.net/showthread.php...dubbeltunerbox). Mitt val föll till slut på en VU+ Ultimo i 2xS2 (planerar att sätta en DVB-T tuner i 3:e platser framöver)

    Vilken parabol du skall köpa beror på vad du vill ta emot. Nöjer du dig med norden-satelliterna (Thor resp Astra (Sirius)) duger rätt billiga grejer (typ operatörens egna eller Kjell&Co etc). Är du intresserad av fler satelliter rekommenderar många T90 (alt T55).
    / H
    Dreambox 800HD | OpenPLi 2.1 | Smartreader+ med CanalDigital (Sat)
    AsRock ION 330HT + 1* TeVii S660 | openElec 1.02 + TVHeadend

Liknande ämnen

  1. Tuners i AZbox (C+C eller C+T)
    Av tobbelobbe69 i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-07, 20:28
  2. Box med dubbla tuners
    Av ToLin i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:27
  3. DVB-S med dubbla tuners ?
    Av LancelotSweden i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 15:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss