Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 48

Ämne: Bästa image Vu+ duo?

  1. #11
    Okej så de har snickrat ihop en nu.. Då ska jag testa när man får tid ork o lust.
    VU+

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Är steg 1 då man ska lägga in nyaste open pli i boxen att börja med det som steg 1??


    Lägger man sedan in en ny uppgraderad satellites.xml fil efter installation av image? eller är det före?

    Och kan man skicka satellites.xml direkt från ett usb minne till boxen?

  3. #13
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Steg ett är att flasha boxen. Allt du lägger in innan försvinner då en flashning motsvarar en formatering och nyinstallation av boxen.
    Filer för du lättast över med ftp. Jag brukar använda DCC som finns i filarkivet.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Okej då börjar det klarna upp lite mer..


    När det gäller Open Pli, är det någon speciell version man ska undvika att köra som är buggig? eller är det bara att ta nyaste och köra på den=?

  5. #15
    Ta den nyaste.
    VU+

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Ska fixa annat usb minne i morgon

    Har kopplat upp boxen nu men den vägrar läsa från mitt usb minne då jag sätter det i fronten på mottagaren står bara "reading usb" sedan händer det inte mycket då jag försökte flasha in ny bootloader som steg 1..


    Provade sedan att lägga open pli på usb minnet och följa guiden, men den startar då ingen uppgradering heller då jag testar starta med minnet i boxxen..


    Självklart fat32 formaterat

  7. #17
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Flasha in bootloader? Ladda ner http://downloads.pli-images.org/buil...120211_usb.zip och packa upp till ditt usb-minne. Då ska du få en mapp som heter vuplus, i den har du en mapp som heter duo. Stäng av boxen, plugga in usb-minnet och starta boxen. Vänta till det står i displayen att du ska ta ut minnet och starta om boxen. Klart.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Har fått in openpli nu i boxen i alla fall och sökt in alla kanalerna..


    Laddade ner cccam pluginet version 2.10 eller något sådant, har lyckats ansluta till boxen via DCC tänkte försöka lägga in inställningarna från servern i vardagsrummet där korten sitter men då jag öppnar CCcam.cfg första gången är det massa text om cccam allmänt vågar jag radera allt och lägga in server inställningarna eller är det någon rad med all text som jag måste lämna kvar??

    Lite orolig så jag inte ställer till allt innan jag kan ta hit hjälp ==)

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Provade och funkade bra =)


    Nu är det bara att börja göra en kanallista går det använda dreambox edit eller vad det heter för det??

  10. #20
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    DBE fungerar bra.

Liknande ämnen

  1. Bästa image till min dm 800 "kinapuff"
    Av Oset i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-12-06, 21:13
  2. vu+duo
    Av Seth i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 11:00
  3. Bästa Image till AzBox
    Av ranchn i forum AzBox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 14:11
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 20:35
  5. Bästa Image till DB7000S?
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 16:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss