Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Service inte funnen (SID inte funnen i PAT) problem

  1. #1

    Service inte funnen (SID inte funnen i PAT) problem

    Har problem men TV4 där jag får fel meddelandet SID inte funnen i PAT. För ett par veckor sedan så försvann plötsligt alla kanaler efter att jag stängt av boxen under natten. Gjorde en ny kanalsökning och kanalerna kom tillslut tillbaka. Alla kanaler fungerar utom TV4 där jag får felmeddelandet. Jag har 2 andra boxar och där fungerar TV4. Har letat runt lite och hittat lite om detta fel där tipsen är att kolla så att kablar och huvud är justa. Dom flesta har haft problemet på alla kanaler vilket jag inte har. Har kollat satellites.xml och det ser rätt ut tycker jag dock skiljer sig transponder modulation mellan den jag drog ut från satellites.eu mot den jag har. Vet inte vad detta värde är för något men det skiljer sig på alla frekvenser för 4.8 dock är det bara TV4 jag har problem med.

    Någon som har några tips?

  2. #2
    Löste problemet, stoppade in en ny satellites fil och gjorde en ny kanal sökning...wips så var TV4 tillbaka...
    Den måste ha blivit korrupt på något sätt.

Liknande ämnen

  1. SID inte funnen i PAT
    Av martin84 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 13:32
  2. DM800 problem.. bootar inte alltid upp.
    Av thrilled i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 14:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss