Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: En av klienterna har tappat Canal+ - mgcamd-problem?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    En av klienterna har tappat Canal+ - mgcamd-problem?

    En av mina klienter, en DM500S, har tappat C+-kanalerna. Visar de bilder jag bifogar något som verkar skumt? Använder newcs som server och Mgcamd 1.35a som klient. Övriga boxar visar Canal+ kanalerna utan problem ...

    Edit:
    När jag inte kom in här igår testade jag vidare - och blev än mer konfunderad ...

    Fick för mig att det uppstått något fel på Mgcamd 1.35a på den ena DM500S-boxen, eftersom den inte hittar C+ kanalerna. Jag får fortfarande in dessa kanaler på min andra DM500S box, med samma klint …
    Provade igår med att ta bort Mgcamd 1.35a från boxen, för att i stället lägga in en gammal kopia på den klienten, eftersom jag har utsprungsfilen sparad på min PC:s hårddisk. Resultatet blev att jag inte kan lägga in den tillbaka i boxen, eftersom det nu inte finns plats att installera Mgcamd 1.35a. Misslyckades eftersom free space 132 kB, när den behöver 572 kB.

    När jag via FTP-programmet kollar filernas storlek i var-mappen i resp. box, så verkar jag, tvärtom, ska ha mer plats i .var i den box som inte säger sig ha plats. Har jag trots allt missat något – eller kan det vara något annat fel som gör att jag får detta felmeddelande?

    Eftersom jag är osäker på vad som ställt till det, så jag känner mig inte säker på att den hoppar igång ens om jag lyckat få in Mgcamd igen?

    Någon av er som har något tips om hur jag ska gå vidare?


    Anledningen till att serverboxen tappar kanalerna, verkar vara den att CanalDigital någon gång i månaden eller så, gör någon uppdatering? För att då få tillbaka bilden, måsta jag ta ur originalkortet ut min DM7020S och sätta i kortet i Combo-boxen på Discovery under en timme, för att få kortet aktiverat igen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerad av Hexantrop den 2012-02-06 klockan 12:01.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    Har du AU aktiverat?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Timtastic Visa inlägg
    Har du AU aktiverat?
    Kollade på den backupfil av newcs config som jag har sparad på datorns hårddisk och där står au "No".

    Är detta anledningen till att uppdateringen av CanalDigtals kanaler inte fungerar fullt ut?
    Senast redigerad av Hexantrop den 2012-02-06 klockan 13:50.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Läs i wikin vilka inställningar du behöver ha för att det ska funka:
    http://www.comhit.net/showwiki.php?t...utouppdatering
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Läs i wikin vilka inställningar du behöver ha för att det ska funka:
    http://www.comhit.net/showwiki.php?t...utouppdatering
    Tack atomized!

    Jättebra länk - som jag dessutom kan se att du ligger bakom.


    Hoppas jag sedan kan komma på hur det kan ha blivit överfullt i .var-mappen. Skumt som sagt ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2012-02-06 klockan 16:30.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. De har tappat hjärnan!
    Av ibi i forum Övrigt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 10:54
  2. Tappat SVT24 mm på min Sammy9500 Canal + paketet?
    Av slimjim i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 06:51
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 12:17
  4. Har tappat bort mina Provider filer !!
    Av lotus_2000 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 07:32

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss