Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 13212223
Resultat 221 till 223 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

  1. #221
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Man behöver inte förstärkare, men se ifall problemet finns om du kopplar dekodern direkt ifrån vägguttaget (så kort kabel som möjligt) och kolla att du inte har BER på några kanaler. Pröva sedan med längre kabel för att se om det fortfarande har samma BER, dvs runt noll.
    Ifall du använder splitter så är det bättre att koppla förstärkare FÖRE splittern, dvs innan du delar på signalen, för att få bättre dynamik o minska bruset. Ifall du har fler än två TV-apparater så bör du använda en 4 utgångars antennförstärkare, den som Kjell o Co eller Clas ohlson har duger bra till ditt ärende (med reglerbar förstärkning). Pröva med kablarna innan du köper förstärkare.
    En bra kabel bör ge dig noll BER även på ca 10-15m kabel, har man en dålig kabel så får du BER, även ifall du kopplar en förstärkare.

  2. #222
    Problemet är löst. När jag la in cables.xml filen så skenade ber värdet iväg. Upptäckte att alla frekvenser var förskjutet med 1, så gjorde manuell sökning med rätt frekvenstal för alla kanaler och nu fungerar det klockrent.

  3. #223
    Vad är åsikterna om problemet med kanaler som fungerar i ~1-20 minuter och sen tvärfryser med skyhög BER efter omläggningen? Jag har det fenomenet på alla kanaler på 418MHz transpondern, ingen annan vad jag kunnat hitta. Kör med en ny cables.xml och alla andra kanaler fungerar bra.

    edit: kan tillägga att jag får precis samma fenomen på 500C och 600C.
    Senast redigerad av srg den 2012-08-26 klockan 16:35.

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss