Sidan 3 av 21 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Citat Ursprungligen postat av rejje Visa inlägg
    Körde en manuell "Cable Scan"

    Frekvens: 362
    Symbol Rate: 6875
    Modulering: QAM64
    Network ID: NUMMER FÖR DIN REGION http://www.comhem.se/blob/view/-/3440/data/10640/-/natnummer.pdf

    Hittade allt direkt...
    Nu har jag också kommit hit. vååågen!

    Och minsann, den hittar "allt", 181 kanaler säger den när man gör en "Cable scan"... men dom kommer inte in i listan?
    Jag kanske e korkad, men jag såg inget val om att spara/alt. inte spara det den hittade...

    [edit] mkt riktigt, det var halvmetersfelet.... Nevermind!
    Senast redigerad av tatsujin den 2012-03-01 klockan 17:02.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av vector Visa inlägg
    Tackar för filen exstazi!!! Men jag måste verkligen vara helt jävla värdelös på detta...
    Vart ska jag lägga in filen?
    Har kollat igenom alla möjliga filer...
    Kanske står här någonstans, men då måste jag missat det.
    Du lägger in den i var/etc


    Vad kör du för Dreambox och vilken Firmware kör du på den för det kan vara olika på firmware
    Senast redigerad av exstazi den 2012-02-14 klockan 21:52.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av exstazi Visa inlägg
    Du lägger in den i var/etc


    Vad kör du för Dreambox och vilken Firmware kör du på den för det kan vara olika på firmware
    Jag kör en dm500... men det här med filer känner jag att jag är rätt kass på, var en polare som fixade det åt mej tidigare.
    Men jag får väl leta lite så borde jag väl hitta på någonting
    Så med andra ord har jag ingen aning vilken firmware jag kör med... eller Gemini om det är det du menar...hehe
    Men tack för tipsen!
    Senast redigerad av vector den 2012-02-15 klockan 22:03.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av vector Visa inlägg
    Jag kör en dm500... men det här med filer känner jag att jag är rätt kass på, var en polare som fixade det åt mej tidigare.
    Men jag får väl leta lite så borde jag väl hitta på någonting
    Så med andra ord har jag ingen aning vilken firmware jag kör med... eller Gemini om det är det du menar...hehe
    Men tack för tipsen!

    Säg till om du behöver hjälp så kan jag länka dig alla filer

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av exstazi Visa inlägg
    Du lägger in den i var/etc


    Vad kör du för Dreambox och vilken Firmware kör du på den för det kan vara olika på firmware
    Hej exstazi!

    Hjälp mig!!

    Jag har lagt in din fil i var/etc mappen. Startar om boxen! Tog bort alla kanaler ("alla kanaler alltså") i listan + även favoritlistorna helt! Starta om och gör en automatiskt kanalsökning med 6875. Men inga kanaler funkar. Vad gör jag för fel?

    EDIT: nu hitta den typ 20 kanaler.. Och dom funkar att kolla på.. men varför lägger den inte till ALLA
    Senast redigerad av hzn den 2012-02-21 klockan 18:20.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hzn Visa inlägg
    Hej exstazi!

    Hjälp mig!!

    Jag har lagt in din fil i var/etc mappen. Startar om boxen! Tog bort alla kanaler ("alla kanaler alltså") i listan + även favoritlistorna helt! Starta om och gör en automatiskt kanalsökning med 6875. Men inga kanaler funkar. Vad gör jag för fel?

    EDIT: nu hitta den typ 20 kanaler.. Och dom funkar att kolla på.. men varför lägger den inte till ALLA

    Om du har lagt in filen rätt så ska di inte söka på 6875 utan du ska välja COMHEM CABLE som jag lagt först på listan. Sen gör du din sökning och då ska du se att den hittar alla kanaler. Säg till om du lyckas med det annars kan jag ladda upp en firmware med kanaler färdigt sökta åt dig.

  7. #7

    Tack för filen

    Funka kanon på min DB500, har även en DB600 går inte till den.
    På 500 stod det Comhem Cable i transponder sök, men ej på 600 den verkar inte hitta den.
    Är det en annan fil till 600 eller ska den ligga i nån annan mapp istället för var/etc ???
    Har det nån betydelse vilken image man har ? Har en Gemini

    Vore tacksam för svar.

    MVH
    Tobbe

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    DM600 e väll Enigma2 ? Kör in OpenPli och fastna inte på gemini. Gemini e fan död för längesen Så flasha om den med OpenPli senaste och sen kör du bara cable scan. Behöver ingen cables.xml

    Citat Ursprungligen postat av Tobbas Visa inlägg
    Funka kanon på min DB500, har även en DB600 går inte till den.
    På 500 stod det Comhem Cable i transponder sök, men ej på 600 den verkar inte hitta den.
    Är det en annan fil till 600 eller ska den ligga i nån annan mapp istället för var/etc ???
    Har det nån betydelse vilken image man har ? Har en Gemini

    Vore tacksam för svar.

    MVH
    Tobbe

  9. #9
    Den 5e mars så var det min tur att beröras av kanalomläggningen.
    Igår kväll satt jag som en tok och försökte få igång åtminstonde EN kanal, dock lyckades jag inte alls.

    Jag har bytt ut cables.xml, jag har tillochmed flashat min box och installerat om OpenPLI i förhoppning om att få det att fungera men icke.
    Jag har slut på idéer och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har sökt på alla möjliga sätt efter kanalerna, 64-256QAM, 6875-6900 symbolrate osv. Jag kan tillägga att jag har en DM500 Clone. Signalstyrkan varierar mellan 66-84% under sökningens gång (ifall det har någon betydelse).

    Otroligt tacksam för svar!

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av nex Visa inlägg
    Den 5e mars så var det min tur att beröras av kanalomläggningen.
    Igår kväll satt jag som en tok och försökte få igång åtminstonde EN kanal, dock lyckades jag inte alls.

    Jag har bytt ut cables.xml, jag har tillochmed flashat min box och installerat om OpenPLI i förhoppning om att få det att fungera men icke.
    Jag har slut på idéer och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har sökt på alla möjliga sätt efter kanalerna, 64-256QAM, 6875-6900 symbolrate osv. Jag kan tillägga att jag har en DM500 Clone. Signalstyrkan varierar mellan 66-84% under sökningens gång (ifall det har någon betydelse).

    Otroligt tacksam för svar!
    I den cables.xml som extazi lagt upp så kommer comhem cable att finnas att scanna efter om du gjort rätt. Testat att reboota efter du lagt in cables?

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss