Sidan 9 av 23 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

  1. #81
    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Det är ju terrestrial. Xml som du ska editera den styr sökningen även för comhem på Gemini e2

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
    Funkar det? Har du testat?

  2. #82
    Citat Ursprungligen postat av exstazi Visa inlägg
    Där har du mycket rätt. enigma2 skiter i den filen. Men om du lägger in openpli för enigma2 så behöver du inte den cables.xml För i pli imagen har du en search grej som heter cable scan. Där kan du skriva in network id och söka bara. Funkade klockrent. Säg till mig när du flashat den med openpli så kan jag hjälpa dig med sökningen.
    Redan lagt in openpli på en box, var inga problem att hitta vart jag skulle lägga in network id

    Tack för hjälpen.

  3. #83
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Gött att du fick det och funka Så jävla enkelt med openpli


    Citat Ursprungligen postat av daen8 Visa inlägg
    Redan lagt in openpli på en box, var inga problem att hitta vart jag skulle lägga in network id

    Tack för hjälpen.

  4. #84
    Jag försöker göra detta på min DM600c men vart skriver jag in network id? hittar allt annat men inte det, jag har GP installerat

    "Körde en manuell "Cable Scan"

    Frekvens: 362
    Symbol Rate: 6875
    Modulering: QAM64
    Network ID: NUMMER FÖR DIN REGION http://www.comhem.se/blob/view/-/3440/data/10640/-/natnummer.pdf

    Hittade allt direkt..."

  5. #85
    På en DM600 borde du kunna använda dig av cables.xml.

    Välj Comhem Cable som frekvensband när du söker efter att ha lagt in filen.

  6. #86
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    7
    Tackad
    1 gånger
    Jag har ett problem..
    jag har hittat alla kanaler men efter kanalomläggningen så har i princip alla kanaler börjat att lagga, har fått högt BER-värde, innan omläggningen fungerade alla kanaler felfritt.
    Har testat med 2 olika antenn kablar men ingen skillnad. När jag kör den inbyggda boxen i tvn så fungerar det också felfritt..
    Vad kan vara fel??

  7. #87
    Citat Ursprungligen postat av eviln Visa inlägg
    Ang DM800, har bootloadern något att göra med det egentliga problemet eller gäller det själva PLI Imagen.
    Om det handlar om imagen, behövs verkligen en ny bootloader för en orginalbox (genuin alltså)?
    En kombination därav. Enligt min uppfattning
    OpenPLi imagen kräver en senare bootloader. Ingen aning om de tekniska detaljerna varför. Men det går inte flasha den om inte det finns en bootloader som är tillräckligt ny.

  8. #88
    Citat Ursprungligen postat av wh00t Visa inlägg
    Jag har ett problem..
    jag har hittat alla kanaler men efter kanalomläggningen så har i princip alla kanaler börjat att lagga, har fått högt BER-värde, innan omläggningen fungerade alla kanaler felfritt.
    Har testat med 2 olika antenn kablar men ingen skillnad. När jag kör den inbyggda boxen i tvn så fungerar det också felfritt..
    Vad kan vara fel??
    Nackdelen med kanalomläggningen är tyvärr att när man skapar den ökade kapaciteten i nätet så blir det känsligare för dålig signalkvalitet. Testat med en antennförstärkare?

  9. #89
    Jag ska ta och testa att lägga in ny mjukvara, för det funkade inte med att starta om boxen.. En liten fråga dock, vad är det för skillnad på vanlig pli , och den som heter Maxvar ??

  10. #90
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Maxvar har en lite annorlunda partionering så att /var partionen är större. Det kan vara bra om man tänker lägga in många plugins. Annars har det ingen betydelse. Jag brukar köra med den vanliga och det räcker gott till att lägga in en softcam och gSub.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss