Fungerar animal planet för dig?

Tack i övrigt får ett bra och utförligt inlägg!

Citat Ursprungligen postat av blodgrape Visa inlägg
Hej har läst och gjort vad som står i era inlägg. Stött på lite problem dock och för att undvika dessa delar jag med mig av mina erfarenheter. Kör med DM500C och DM600C OpenPLi (såklart).

För att uppdatera frekvenserna manuellt: > Menyknappen > 6 > Satellites & Transponders > Manual Transponder Scan
1. Ändra FREQUENCY till 00290 MHz
2. Ändra MODULATION till 256-QAM
3. och bocka i INV dvs Inversion.
OBS! Gör jag steg 3 (bockar i Inv) innan jag ändrar modulation får jag 0 kanaler på sökningen. En bugg i OpenPLi?
Gör man rätt ser man tydligt att BER går ner till 0 eller i alla fall under 100 från 16000000 eller vad man nu har.
Går inte BER ner, då finner du inga kanaler även om du har ställt in allt rätt enl. mallarna och bilderna som finns här,
Har testat det otaligt många gånger nu, ibland funkar det men många många gånger inte. om jag bockar i Inv före modulationsändring till 256-QAM.
4. Symbolrate skall vara 06875 och låt FEC vara på Auto
5. Sedan bockar du i Network Search (inte de övriga).

Nu kan du söka, genom att trycka på GRÖN knapp (Start Scan).

Sen gör jag det för alla frekvenser från 298MHz upp till 498MHz med 8MHz steg. Dvs 290, 298, 306, 314...

OBS! Ett undantag är att vid frekvens 362MHz skall modulation vara 64-QAM.

Sen har jag ändrat på någons cables.xml eftersom den innehöll ett litet fel och det var modulation 256 på frekvensen 362MHz, vilket ju är fel då det borde vara 64-QAM. Se på denna listan http://www.lesve.org/digtv/service/

Här är den, cables.xml och den har hittat alla kanaler varje gång jag kört den på DM500 & DM600.

Edit: Bifogade filen här som alternativ