Sidan 4 av 23 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

  1. #31
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av exstazi Visa inlägg
    vilka kanaler e ddet du inte får in ?

    Nu fick jag faktiskt in de mesta, saknar just nu som jag vet tv1000 och kanal 6. Körde en manuell kanalsökning, då hittade den ca 140kanaler. Funderar på att flasha om boxen och se om de blir bättre, har ju trots allt en hyffsat gammal image i den nu.

  2. #32
    Tack för filen exstazi nu funkar alla comhem kanalerna i min dreambox 500c

  3. #33
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sonic Visa inlägg
    Nu fick jag faktiskt in de mesta, saknar just nu som jag vet tv1000 och kanal 6. Körde en manuell kanalsökning, då hittade den ca 140kanaler. Funderar på att flasha om boxen och se om de blir bättre, har ju trots allt en hyffsat gammal image i den nu.
    Fick in båda kanalerna utan problem med filen så jag förstår inte varför du inte får in de.

    Citat Ursprungligen postat av cachorro Visa inlägg
    Tack för filen exstazi nu funkar alla comhem kanalerna i min dreambox 500c
    Varsegod
    Senast redigerad av exstazi den 2012-02-10 klockan 17:01.

  4. #34
    Gäller detta med ev. ny programvara för att hitta kanalerna även klienterna och inte bara servern?

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av toks Visa inlägg
    Gäller detta med ev. ny programvara för att hitta kanalerna även klienterna och inte bara servern?
    Alltså cable.xmlsom jag laddat upp är till dm500c ifall du inte hittar kanalerna så lägger du in den i var/etc och sen söker du efter kanalerna...sen om det är en server eller client spelar det ingen roll

  6. #36
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av exstazi Visa inlägg
    Alltså cable.xmlsom jag laddat upp är till dm500c ifall du inte hittar kanalerna så lägger du in den i var/etc och sen söker du efter kanalerna...sen om det är en server eller client spelar det ingen roll
    Hmm kanske därför det strular för mig då.. jag kör på en 800hd pvr.. Tycker ju cable.xml borde se likadan ut till samtliga modeller?

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sonic Visa inlägg
    Hmm kanske därför det strular för mig då.. jag kör på en 800hd pvr.. Tycker ju cable.xml borde se likadan ut till samtliga modeller?
    ska ju inte vara ngt problem alls...lägg in den i den mappen eller i var/tuxbox/config tror jag ananrs de brukar ligga annars var/etc kolla ifall du har en i boxen redan och ersätt den.
    Senast redigerad av exstazi den 2012-02-11 klockan 03:16.

  8. #38
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    *radera denna*

  9. #39
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Har ersatt filen där men det är ändå samma. Är på G att testa PLI och se om det blir någon skillnad.

  10. #40
    hejsan jag har en Dm600 å bor i jönköpings trakten å jag får inte in 6an och canal + Hockey mfl

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss