Sidan 11 av 23 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista
Resultat 101 till 110 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

  1. #101
    Jag slängde in senaste Maxvar i den 500C som krånglade, in med cables filen igen, och sedan var det bara att köra =) tack för hjälpen.. Nu är det bara en krånglande 800HD SE kvar som inte funkar alls

  2. #102
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dibblan Visa inlägg
    Tjena,

    Du verkar ha koll på läget.
    Jag kör en 600-C och har precis övergivit mitt kära Gemini för OpenPLi sen kanalomläggningen.
    Har samma problem som ett par andra, men har inte hittat hur jag ska fixa det på min box.

    Får precis som Hzn bara in ca 20-30 kanaler när jag söker, och jag kan endast välja på All 6900 och All 6875.
    Har provat att lägga in cables.xml både i etc och i etc/config.
    Känns som jag missat nån detalj här, så om du eller någon annan hjälte har någon idé så skulle det uppskattas rejält.

    /dib
    Filen ska in i /var/etc
    Gör som det står längst ner i det här utmärkta inlägget av exstazi:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post186210
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #103
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Vad har du för problem med 800HD SE ? Kanske kan hjälpa dig med det

    Citat Ursprungligen postat av Thecaveman Visa inlägg
    Jag slängde in senaste Maxvar i den 500C som krånglade, in med cables filen igen, och sedan var det bara att köra =) tack för hjälpen.. Nu är det bara en krånglande 800HD SE kvar som inte funkar alls

    Som atomized skrev så ska du lägga in den i var/etc inte etc/config

    Citat Ursprungligen postat av dibblan Visa inlägg
    Tjena,

    Du verkar ha koll på läget.
    Jag kör en 600-C och har precis övergivit mitt kära Gemini för OpenPLi sen kanalomläggningen.
    Har samma problem som ett par andra, men har inte hittat hur jag ska fixa det på min box.

    Får precis som Hzn bara in ca 20-30 kanaler när jag söker, och jag kan endast välja på All 6900 och All 6875.
    Har provat att lägga in cables.xml både i etc och i etc/config.
    Känns som jag missat nån detalj här, så om du eller någon annan hjälte har någon idé så skulle det uppskattas rejält.

    /dib

  4. #104
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    Nice nice...alltid kul och få det att funka

    Citat Ursprungligen postat av dibblan Visa inlägg
    Efter ytterligare en omstart av boxen så funkade det, tack för snabb hjälp.

  5. #105

    Tack för filen

    Funka kanon på min DB500, har även en DB600 går inte till den.
    På 500 stod det Comhem Cable i transponder sök, men ej på 600 den verkar inte hitta den.
    Är det en annan fil till 600 eller ska den ligga i nån annan mapp istället för var/etc ???
    Har det nån betydelse vilken image man har ? Har en Gemini

    Vore tacksam för svar.

    MVH
    Tobbe

  6. #106
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    103
    Tackad
    10 gånger
    DM600 e väll Enigma2 ? Kör in OpenPli och fastna inte på gemini. Gemini e fan död för längesen Så flasha om den med OpenPli senaste och sen kör du bara cable scan. Behöver ingen cables.xml

    Citat Ursprungligen postat av Tobbas Visa inlägg
    Funka kanon på min DB500, har även en DB600 går inte till den.
    På 500 stod det Comhem Cable i transponder sök, men ej på 600 den verkar inte hitta den.
    Är det en annan fil till 600 eller ska den ligga i nån annan mapp istället för var/etc ???
    Har det nån betydelse vilken image man har ? Har en Gemini

    Vore tacksam för svar.

    MVH
    Tobbe

  7. #107
    Den 5e mars så var det min tur att beröras av kanalomläggningen.
    Igår kväll satt jag som en tok och försökte få igång åtminstonde EN kanal, dock lyckades jag inte alls.

    Jag har bytt ut cables.xml, jag har tillochmed flashat min box och installerat om OpenPLI i förhoppning om att få det att fungera men icke.
    Jag har slut på idéer och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har sökt på alla möjliga sätt efter kanalerna, 64-256QAM, 6875-6900 symbolrate osv. Jag kan tillägga att jag har en DM500 Clone. Signalstyrkan varierar mellan 66-84% under sökningens gång (ifall det har någon betydelse).

    Otroligt tacksam för svar!

  8. #108
    Citat Ursprungligen postat av nex Visa inlägg
    Den 5e mars så var det min tur att beröras av kanalomläggningen.
    Igår kväll satt jag som en tok och försökte få igång åtminstonde EN kanal, dock lyckades jag inte alls.

    Jag har bytt ut cables.xml, jag har tillochmed flashat min box och installerat om OpenPLI i förhoppning om att få det att fungera men icke.
    Jag har slut på idéer och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har sökt på alla möjliga sätt efter kanalerna, 64-256QAM, 6875-6900 symbolrate osv. Jag kan tillägga att jag har en DM500 Clone. Signalstyrkan varierar mellan 66-84% under sökningens gång (ifall det har någon betydelse).

    Otroligt tacksam för svar!
    I den cables.xml som extazi lagt upp så kommer comhem cable att finnas att scanna efter om du gjort rätt. Testat att reboota efter du lagt in cables?

  9. #109
    Citat Ursprungligen postat av Rymmarn Visa inlägg
    I den cables.xml som extazi lagt upp så kommer comhem cable att finnas att scanna efter om du gjort rätt. Testat att reboota efter du lagt in cables?
    Jodå, det har jag gjort. Den hittar verkligen ingenting. SNR mellan 65-85%, AGC ligger på 100% och BER kanske är fylld till 10-15% när den söker igenom.

  10. #110
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    1 gånger
    nex prova att göra en total återställning på boxen, redigera cables.xml och gör ny sökning. det borde fungera då. det är snr som är viktigast, den borde ligga över 90%.

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss