Sidan 20 av 23 FörstaFörsta ... 101819202122 ... SistaSista
Resultat 191 till 200 av 223

Ämne: Dm500c ComHem Kanaler Problem

  1. #191
    Hej!
    Har samma problem som andra när jag gör en sökning då hittar boxen 175 kanaler men sen när jag öppnar kanal listan då är bara hälften kvar och av dem funkar svt1 svt2 VH1 och Viasat film dem andra funkar inte.
    Vad gör jag för fel?

  2. #192
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    30
    Tackad
    2 gånger
    Hej har läst och gjort vad som står i era inlägg. Stött på lite problem dock och för att undvika dessa delar jag med mig av mina erfarenheter. Kör med DM500C och DM600C OpenPLi (såklart).

    För att uppdatera frekvenserna manuellt: > Menyknappen > 6 > Satellites & Transponders > Manual Transponder Scan
    1. Ändra FREQUENCY till 00290 MHz
    2. Ändra MODULATION till 256-QAM
    3. och bocka i INV dvs Inversion.
    OBS! Gör jag steg 3 (bockar i Inv) innan jag ändrar modulation får jag 0 kanaler på sökningen. En bugg i OpenPLi?
    Gör man rätt ser man tydligt att BER går ner till 0 eller i alla fall under 100 från 16000000 eller vad man nu har.
    Går inte BER ner, då finner du inga kanaler även om du har ställt in allt rätt enl. mallarna och bilderna som finns här,
    Har testat det otaligt många gånger nu, ibland funkar det men många många gånger inte. om jag bockar i Inv före modulationsändring till 256-QAM.
    4. Symbolrate skall vara 06875 och låt FEC vara på Auto
    5. Sedan bockar du i Network Search (inte de övriga).


    Nu kan du söka, genom att trycka på GRÖN knapp (Start Scan).

    Sen gör jag det för alla frekvenser från 298MHz upp till 498MHz med 8MHz steg. Dvs 290, 298, 306, 314...

    OBS! Ett undantag är att vid frekvens 362MHz skall modulation vara 64-QAM.

    Sen har jag ändrat på någons cables.xml eftersom den innehöll ett litet fel och det var modulation 256 på frekvensen 362MHz, vilket ju är fel då det borde vara 64-QAM. Se på denna listan http://www.lesve.org/digtv/service/

    Här är den, cables.xml och den har hittat alla kanaler varje gång jag kört den på DM500 & DM600.

    Edit: Bifogade filen här som alternativ


    Bifogade filer Bifogade filer
    Senast redigerad av blodgrape den 2012-05-10 klockan 14:35.

  3. #193
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    hmmm inte fasiken kan jag få hem den filen. Kommer till skumma sidor varje gång jag vill downloada. Måste väl finnas bättre sätt fixa den filen. Ex lägg upp den i arkivet.

  4. #194
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Klicka först på regular, sedan tar den dig till en annan sida. Vänta tiden som du blir ombedd att vänta, skriv in den fyrbokstaviga koden och tryck på DOWNLOAD exakt bredvid. Tryck inte på några andra download knappar (varken regular eller premium på denna nya sida), annars tar den dig till andra dimensioner.

  5. #195
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av blodgrape Visa inlägg
    Hej har läst och gjort vad som står i era inlägg. Stött på lite problem dock och för att undvika dessa delar jag med mig av mina erfarenheter. Kör med DM500C och DM600C OpenPLi (såklart).

    För att uppdatera frekvenserna manuellt: > Menyknappen > 6 > Satellites & Transponders > Manual Transponder Scan
    1. Ändra FREQUENCY till 00290 MHz
    2. Ändra MODULATION till 256-QAM
    3. och bocka i INV dvs Inversion.
    OBS! Gör jag steg 3 (bockar i Inv) innan jag ändrar modulation får jag 0 kanaler på sökningen. En bugg i OpenPLi?
    Gör man rätt ser man tydligt att BER går ner till 0 eller i alla fall under 100 från 16000000 eller vad man nu har.
    Går inte BER ner, då finner du inga kanaler även om du har ställt in allt rätt enl. mallarna och bilderna som finns här,
    Har testat det otaligt många gånger nu, ibland funkar det men många många gånger inte. om jag bockar i Inv före modulationsändring till 256-QAM.
    4. Symbolrate skall vara 06875 och låt FEC vara på Auto
    5. Sedan bockar du i Network Search (inte de övriga).


    Nu kan du söka, genom att trycka på GRÖN knapp (Start Scan).

    Sen gör jag det för alla frekvenser från 298MHz upp till 498MHz med 8MHz steg. Dvs 290, 298, 306, 314...

    OBS! Ett undantag är att vid frekvens 362MHz skall modulation vara 64-QAM.

    Sen har jag ändrat på någons cables.xml eftersom den innehöll ett litet fel och det var modulation 256 på frekvensen 362MHz, vilket ju är fel då det borde vara 64-QAM. Se på denna listan http://www.lesve.org/digtv/service/

    Här är den, cables.xml och den har hittat alla kanaler varje gång jag kört den på DM500 & DM600.


    Riktigt bra information för mig som även har en 800HD med Gemini's Experimental 2010-07-21. Tack för hjälpen, även du har jobbat starkt!
    Vu+ Solo SE Version 2

  6. #196
    Tusen tack det funkade!

  7. #197
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    För mig fungerade det mycket enklare än så, behöver inte ta frekvens för frekvens manuellt.

    med network scan yes enligt guiden ovan hittar jag mellan drygt 70kanaler.
    med nedan hittar jag 182 kanaler.

    Jag körde istället under manual scan,
    type of scan - complete
    Network scan - No
    Viktigt med NO på networkscan, annars spelar det ingen roll vad du har för cables fil, iaf inte i min Pli image.. är den på yes så scannar den frekevenserna själv oavsett vad som står i cables, och väljer qam efter "eget tycke".

    jag gjorde en ny cables med fler frekvenser också från sidan 1 och 6 i denna tråd,
    http://www.comhit.net/showthread.php/18874-Frekvenslista-Com-Hem
    med lite justeringar i qam, kanske inte den snyggaste men fungerar iaf för mig =)..
    bifogar här



    e
    dit, råkade förstöra min image ;-).. så efter omflashningen upptäckte jag ett till moment som kan behövas innan ovan. Detta i min Pli iaf.

    Tuner configuration - Used service scan type - Provider
    välj rätt val från xmlfilen..
    (i bifogade filen finns bara ett val så det blir standard och går ej ändra.)
    Bifogade filer Bifogade filer
    Senast redigerad av zac den 2012-05-10 klockan 20:01.

  8. #198
    Färsking
    Reg.datum
    May 2012
    Inlägg
    6
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av exstazi Visa inlägg
    Är inte Dm600PVR Enigma2 ? Har för mig att det är. Isåfall bara lägg in openpli och gör en cablescan.
    Det undrar jag också...trodde att den bara pallade Enigma 1...någon som vet svaret på denna?

  9. #199
    Fungerar animal planet för dig?

    Tack i övrigt får ett bra och utförligt inlägg!

    Citat Ursprungligen postat av blodgrape Visa inlägg
    Hej har läst och gjort vad som står i era inlägg. Stött på lite problem dock och för att undvika dessa delar jag med mig av mina erfarenheter. Kör med DM500C och DM600C OpenPLi (såklart).

    För att uppdatera frekvenserna manuellt: > Menyknappen > 6 > Satellites & Transponders > Manual Transponder Scan
    1. Ändra FREQUENCY till 00290 MHz
    2. Ändra MODULATION till 256-QAM
    3. och bocka i INV dvs Inversion.
    OBS! Gör jag steg 3 (bockar i Inv) innan jag ändrar modulation får jag 0 kanaler på sökningen. En bugg i OpenPLi?
    Gör man rätt ser man tydligt att BER går ner till 0 eller i alla fall under 100 från 16000000 eller vad man nu har.
    Går inte BER ner, då finner du inga kanaler även om du har ställt in allt rätt enl. mallarna och bilderna som finns här,
    Har testat det otaligt många gånger nu, ibland funkar det men många många gånger inte. om jag bockar i Inv före modulationsändring till 256-QAM.
    4. Symbolrate skall vara 06875 och låt FEC vara på Auto
    5. Sedan bockar du i Network Search (inte de övriga).


    Nu kan du söka, genom att trycka på GRÖN knapp (Start Scan).

    Sen gör jag det för alla frekvenser från 298MHz upp till 498MHz med 8MHz steg. Dvs 290, 298, 306, 314...

    OBS! Ett undantag är att vid frekvens 362MHz skall modulation vara 64-QAM.

    Sen har jag ändrat på någons cables.xml eftersom den innehöll ett litet fel och det var modulation 256 på frekvensen 362MHz, vilket ju är fel då det borde vara 64-QAM. Se på denna listan http://www.lesve.org/digtv/service/

    Här är den, cables.xml och den har hittat alla kanaler varje gång jag kört den på DM500 & DM600.

    Edit: Bifogade filen här som alternativ



  10. #200
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    @blodgrape
    Måste man verkligen invertera signalen? Min är konfigurerad utan invertering och det fungerar ändå. Hur skall det vara, någon som vet?

Liknande ämnen

  1. Söka kanaler i en DM500C
    Av Larsen i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 18:09
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 20:33
  3. Problem med vissa kanaler, Comhem
    Av senz i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 05:03
  4. problem med Kanaler på Comhem
    Av KillaH i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss