Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Varför gSUB ?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Kör du pli så måste du bocka i rutan gSub under "blåknapp-expertinställningar-tjänster att köra" annars startar inte gSub.
    Och den gör precis det du säger. Ordnar text på alla kanaler som inte sänder inprintad text i programmen, som t ex alla canal+film. Men den tar inte fram texten på t ex svt1 när man kan välja att få den textad genom texttv (kanske man dock kan ställa in?)
    Ja då var jag inte helt ute och cyklade då, men då gör den i princip bara det man själv kan göra med en liten handpåläggning via texttv.

Jag använder ju i dagsläget t.ex texttv sidorna: 199, 299, 793, 794, 890, 777 & 177 för diverse kanaler.
    t.ex används sida 199 till Canal+ så länge det inte är svenska filmer (som tyvärr är otextade).

Har ställt in så gSUB startas och ändrat lösenord så dom matchar och lagt till thrusted i webif, tror jag testat de lösningar som jag hittat.

Men om den inte tar fram texten på t.ex svt1 säger du, bara för att den går att få textat genom texttv, borde det inte vara likadant med övriga kanaler där du kan få fram det själv?
    Måste man ställa in vilka kanaler man vill ha textade automatiskt också eller?
    Har bara hittat gSUB konfigurationsverktyget under plugins menyn (gul knapp), finns det fler inställningsmöjligheter någon annan stans?
    DM500T - Gemini - CCcam, DM600T - Gemini - MgCamd
    EyeTV Diversity - eyetvCamd
    HP t5525 - Debian Squeeze - OSCam 1.20-unstable_svn build #6306

MacBook Pro 4,1 - 2,4GHz Intel Core 2 Duo, 4Gb, Intel520 120GB SSD
    Mac Mini 6,2 - "Core i7" Quad Core 2.3GHz, 4GB, 1TB HDD
    Synology DS1512+, 4GB, 3x2TB Hitachi Deskstar 7K3000, 2x1TB WD Caviar Green
    pfSense 2.1 Router - D2500CC, 4GB, 60GB OZC Vertex Plus
    Netgear GS724T v4 (24p) & Ubiquiti Unifi AP AC

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Tackad
    33 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ghaster Visa inlägg
    Ja då var jag inte helt ute och cyklade då, men då gör den i princip bara det man själv kan göra med en liten handpåläggning via texttv.

Jag använder ju i dagsläget t.ex texttv sidorna: 199, 299, 793, 794, 890, 777 & 177 för diverse kanaler.
    t.ex används sida 199 till Canal+ så länge det inte är svenska filmer (som tyvärr är otextade).

Har ställt in så gSUB startas och ändrat lösenord så dom matchar och lagt till thrusted i webif, tror jag testat de lösningar som jag hittat.

Men om den inte tar fram texten på t.ex svt1 säger du, bara för att den går att få textat genom texttv, borde det inte vara likadant med övriga kanaler där du kan få fram det själv?
    Måste man ställa in vilka kanaler man vill ha textade automatiskt också eller?
    Har bara hittat gSUB konfigurationsverktyget under plugins menyn (gul knapp), finns det fler inställningsmöjligheter någon annan stans?
    SVT fixar du i filen gSUB.channels som ligger i tuxbox/config om jag kommer ihåg rätt
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ghaster Visa inlägg
    Den stora skillnaden blir att du slipper sitta och trycka på texttv-knappen mellan varje kanalbyte. Nu fick du ju även med hur man ändrar så att du få texten på svt kanalerna. Så då slipper du ju alla extra knapptryck och du få svensk text på alla kanaler som sänder text via texttv!
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Liknande ämnen

1. Gsub
    Av sat_freak i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 13:16
  2. Gsub 2.07.13
    Av laza76 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:00
  3. gSub
    Av Megagrim i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 08:22
  4. gSUB v2.06
    Av kexx i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 18:49
  5. Gsub
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 08:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss