Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med att flasha dm800se

  1. #1

    Problem med att flasha dm800se

    Loggar in i webb interfacet, väljer image .nfi, klickar på OK, men iget händer. Någon som varit med om samma sa och kan hjälpa!?

  2. #2
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Har du provat olika webläsare, Opera, Chrome osv. För mig funkar det inte med Explorer, men med de andra går det utmärkt

  3. #3
    Har provat med chrome o firefox

  4. #4
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Clone? eller äkta DM vilken FW pratar vi om? Kan hända att du måste uppdatera Bootloader innan den nya FW.

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Testa Internet Explorer, jag kan inte flasha med vare sig chrome eller firefox
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Hej!
    Om du flashar med de nya mjukvarorna från Pli så måste du först hämta hem en fil som heter secondstage.nfi. Du börjar med att flasha den som vanligt sen stänger du av boxen och slår på igen i programmeringsläge. Sen ska det funka som vanligt. Lycka till/Uriah

  7. #7
    Det är definitivt webläsaren som strular så länge du inte kommer till sidan med progressbaren. Jag testade med IE9, Chrome (16.0.912.77 m), Firefox (8.0.1) i fredags och ingen fungerade. Sedan loggade jag in på min server som kör IE8 och där fungerade det.
    DM800 HD PVR
    Open PLi - NewCS -mgCamd

Liknande ämnen

  1. hjälp med flasha dm800se clone
    Av arice i forum Dreambox
    Svar: 78
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 12:05
  2. Problem att flasha DM500S med dreamup
    Av tonyboy i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 22:39
  3. Problem med att flasha DM500T (DreamUP)
    Av Kokkivoxx i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 08:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss