Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kanalsöknings problem!

  1. #1

    Kanalsöknings problem!

    Tjenare allihopa, har fått ett litet problem.

    Idag när jag zappade runt lite på min humax så tänkte jag
    att jag
    skulle göra en ny kanal sökning, pga av att canal +zap inte
    fungerat
    på ett par veckor.
    Sagt och gjort så raderar jag hela nätverket(har gjort detta
    tidigare
    några gånger och det har funkat)och ställer in på manuell
    sökning:

    Freqvency(KHz): 362000
    Symbole Rate: 6875
    Consellation: 64 - QAM
    Network Search: Yes

    Till min stora förvåning så hittar humaxen bara runt 7 TV
    kanaler och
    0 radio kanaler!?!?

    Testar det samma med automatisk sökning, då hittar humaxen 39
    TV
    kanaler och 20 radio kanaler, men många tv kanaler saknas, typ
    alla
    Canal+ och TV1000.

    Jag använder ett autouppdaterande Funcard(uppdaterar alllt utom
    PPV)
    till min humax CI-5100C och funkat utan några som helst problem.

    Vore snällt om någon har något förslag. :cry:

    MVH Robin

  2. #2
    Jag vet inte, men det verkar som att Comhem har allmänna nätproblem. Just nu så får jag just såpass igång min Humax 5100CI så jag kan se på den kanal som stod på sist (SVT1). Den funkar om jag bara ser den kanalen, men om jag försöker byta så vägrar den och "nyper" helt! Var även så en stund förrgår och en dag för nån månad sedan. Bara vänta och se. Det har då gått över förut!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss