Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Transponder/Kanal för att justera parabolen mot C+/Via

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger

    Transponder/Kanal för att justera parabolen mot C+/Via

    Hej
    Bästa Transpondrarna för att ställa in boxen mot för Thor och Sirius (C+/Via). Eller kanaler att ställa sig på gärna med frekvens om ni ids skriva det.

    Hittade några rekommenderade Transpondrar på andra sidor. Men dom måste vara riktigt gamla då jag inte får nån signal på dom och jag hittade dom inte heller på KingOfSat i listorna

    Någon här som kan sånt?

    MVH

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    I stort sett vilka som helst går bra.
    T.ex.:
    THOR: 11216 V 25400 7/8
    ASTRA: 11823 V 27500 3/4 (Nogrannare inställning fås med 11766 H 27500 3/4, men då det fotavtrycket är riktat mot östeuropa är det svårare att ta emot det i Sverige, kräver större parabol och hyfsad LNB)


    Lyssna inte för mycket på vad andra säger/skriver. Det är mycket bättre att prova själv. (Åtminstone så länge det inte kostar för mycket pengar...)

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    När jag riktade in min parabol och justerade LNBs checkade jag mot en transponder med HD kanaler.

    Först kollade jag att bilden blev stabil på en SD-kanal, sedan Canal plus film HD och sedan typ Discovery HD.

    Den var svårast att få in, det var förvisso med min Openbox, med min DM800 funkade allt utan bekymmer men innan dess var det alltså HD transpondrar på höga frekvenser som krävde mest pill.

    Men detta är bara min erfarenhet, andra kanske berättar något helt annat.

    Sent from my SK17i using Tapatalk

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    I stort sett vilka som helst går bra.
    T.ex.:
    THOR: 11216 V 25400 7/8
    ASTRA: 11823 V 27500 3/4 (Nogrannare inställning fås med 11766 H 27500 3/4, men då det fotavtrycket är riktat mot östeuropa är det svårare att ta emot det i Sverige, kräver större parabol och hyfsad LNB)


    Lyssna inte för mycket på vad andra säger/skriver. Det är mycket bättre att prova själv. (Åtminstone så länge det inte kostar för mycket pengar...)
    Tack så mycket. Skall prova med det när det blir lite varmare ute, Brrrr

    Citat Ursprungligen postat av bifurkation Visa inlägg
    När jag riktade in min parabol och justerade LNBs checkade jag mot en transponder med HD kanaler.

    Först kollade jag att bilden blev stabil på en SD-kanal, sedan Canal plus film HD och sedan typ Discovery HD.

    Den var svårast att få in, det var förvisso med min Openbox, med min DM800 funkade allt utan bekymmer men innan dess var det alltså HD transpondrar på höga frekvenser som krävde mest pill.

    Men detta är bara min erfarenhet, andra kanske berättar något helt annat.

    Sent from my SK17i using Tapatalk
    Hmmm, skall prova med att plocka ut lite transpondrar på höga frekvenser och kolla med det. Batteri tiden på lådan är väl ca 4 timmar men det går fort när man är ute och pillar. Särskilt när man inte kan grejjerna man har köpt . Misstänker att jag måste programmera en ny transponderlista i den.
    Senast redigerad av Loranga den 2012-02-16 klockan 00:53.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 17:49
  2. För hög signal på parabolen !!!
    Av dannelasson i forum Canal Digital
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 09:05
  3. Snö på parabolen
    Av Nubbe i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 16:36
  4. tv3 2-6 på parabolen
    Av pera i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 16:45
  5. Hur ställa in parabolen och LNB ?
    Av boho999 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-20, 19:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss