Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Oscam - Via 093e ... Card system not supported.... help ???

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    125
    Tackad
    13 gånger
    Är kortet ordentligt isatt? har du testat att ta ut och sätta in kortet när servern är igång? Hade problem med b.l.a ATR och cardsystem och löste detta genom att göra så!

    Kolla så kortet får kontakt ordentligt. Innan fick du ATR att fungera tidigare, dock inte cardsystem. Jag skulle nog testa med liknande config som innan och se till att kolla hur det ser ut från att du drar ut kortet, tills det börjar läsas.

    Alltså:

    Card detected --> ATR --> cardsystem och se vad som händer. Jag har tyvärr inte använt mig av V****t, men jag rekommenderar guiden här på forumet. Annars finns det en Wiki på streamboard.gmc.to

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    ska kolla kortet-. rycka ur o sätta i..
    Vet att kortet skulle alltid sitta i innan start på gamla DM, så räknade med att det var likadant nu.

    Config'en i sig själv är iofs inte så annorlunda från första..
    Boxid var det som lades till o då dök ATR problemet upp istället.

    Men ska rensa loggen.. köra igång utan kort, sätta i kortet o starta om softcam'en..
    återkommer med rapport om ingen annan har nån ide'e.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Här är en kille som hade samma problem som du. Han flashade om och la in samma filer igen och sedan funkade det:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ital-och-OScam
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Tack för all hjälp so far.
    Börjar dock gå mig enormt mycket på nerverna det här.

    Har flashat om burken ett antall gånger nu men med samma resultat.

    Tar jag samma config filer o ändrar till CanalD ID så drar bilden igång direkt, men svart när jag går över till 093e.
    Laddade även hem BoxID progget så den fick generera en ny server fil för viasat, men det hjälpte inte heller.

    Så nu ber jag på mina bara knän om upplysning om vad som kan va fel.

    Bekymmersamt nu är dock att jag inte får någon log fil längre. Provat flasha om, kör samma konfig filer men icke.

    Cam som körs för nuvarande är :
    Oscam Stable CS 1.10-r0

    Kör ingen softcam då Oscam CS har en inbyggd klient o då valt denna o det fungerar som sagt på CD kortet.

    Har också ett bekymmer med att hämta CD kortet från andra burken, en 600 med Newcs.

    Kod:
    [reader]
    # För att nå cd-kortet
    Label = CD
    Protocol = newcamd
    Key = 11 22 33 44 55 01 02 03 04 05 11 12 13 14
    Device = 192.168.1.20,32500
    Account = user,pass
    Group = 1
    Detta verkar dock inte fungera o ingen aning om varför då inte loggen vill sparka igång längre.

    så, 2 problem o 1 hjärndöd person bakom tangentbordet.
    Ska det va nån skillnan på Oscam vanlig softcam eller Oscam CS när det gäller logfilen ?
    Varför sparkar den inte igång Via-kortet då det fungerar med CD om jag byter ident ?
    Vad är fel på hämtningen genom nätverket ?

    usch.. vill inte behöva ha en extra via dekoder i vardagsrummet.. det ska ju fungera ju..så vad gör jag fel ?

    kan posta ala configs igen om önskas, både fungerande CD o icke fungerande Via.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    vad rekomenderas ?

    Oscam CS + mgcamd , Oscam CS + evo osv osv
    Eller enbart Oscam klient eller Oscam CS ?

    Förlåt idiotfrågorna.. men har även kopierat såkallade fungerande configs rakt av o fortfarande drar inte bilden igång... börjar bli smått desperat.

Liknande ämnen

  1. DM600 + flashwizard + PLI = not (yet) supported
    Av läskkungen i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 13:44
  2. Ins class not supported?
    Av ZxD i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 14:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss