Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Tipps på nätverks switch

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    De switcharna är mycket bra och brukar säljas med livstidsgaranti. Använder själv sådana här hemma.
    Kolla på Prisjakt så hittar du dem till bra pris också.
    Tack för infon hittade dem på webhallen gs108 300kr gs 105 239kr.Hittade denna oxå som va bra omdömme på Zyxel GS-108BV2 8-Port Gigabit Switch.
    Vilken kan du rekomendera utav dem.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    84
    Tackad
    2 gånger
    använder gs105 här hemma och är super nöjd.

  3. #23
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    Tack för infon hittade dem på webhallen gs108 300kr gs 105 239kr.Hittade denna oxå som va bra omdömme på Zyxel GS-108BV2 8-Port Gigabit Switch.
    Vilken kan du rekomendera utav dem.
    Jag hade valt Netgear före Zyxel. Jag hade också valt en 8-portars switch före en 5-portars. Jag brukar växa ur mina 5-portars väldigt snabbt, 8 portar är mer lagom och räcker ofta ganska bra.

    Så min rekommendation är: köp Netgear GS-108. Du får den på webhallen för 299:- som sagt och den kommer att tjäna dig livet ut mer eller mindre. Jag har i alla fall aldrig varit med om att en sån switch har gett upp.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    [QUOTE=atomized;235557]Jag hade valt Netgear före Zyxel. Jag hade också valt en 8-portars switch före en 5-portars. Jag brukar växa ur mina 5-portars väldigt snabbt, 8 portar är mer lagom och räcker ofta ganska bra.

    Så min rekommendation är: köp Netgear GS-108. Du får den på webhallen för 299:- som sagt och den kommer att tjäna dig livet ut mer eller mindre. Jag har i alla fall aldrig varit med om att en sån switch har gett upp.[/QUO

    Tusen tack då blir det en Netgear GS-108 på tisdag.

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Varför inte den här då, mycket trevlig ifrån Cisco SG 200-08

  6. #26
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mickeez Visa inlägg
    Varför inte den här då, mycket trevlig ifrån Cisco SG 200-08
    Cisco gör normalt bra grejor. Dock är den switchen i en annan prisklass som kan vara lite onödigt om man bara behöver en enkel switch hemma.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #27
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Kan bara stämma in i hyllningskören för Netgears GS105 (och GS108). Har två stycken själv. Behöver man en gigabitswitch utan några funktioner så är den kanon. Känns hyfsat robust, går att väggmontera, fläktlös och tuggar verkligen bara på - år efter år. Ska visst vara livstids garanti också! Behöver man bara en vanlig "dum" switch så kan jag inte se någon anledning varför man ska köpa något annat (dyrare)?

  8. #28
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Bästa avancerad switch som är billig är mikrotik, men annars så kvittar det, ska man bara ha en switch som gör sitt jobb så duger ju d-link, netgear osv. Inget märkvärdigt egentligen, sedan finns det ju många märken på switchar. Skulle tipp att det som skiljer åt är kanske hur mycket kapacitet dom har totalt över alla portar och så. Men det är nog inget man märker i ett nät man bara kör hemma.

    Då är det större skillnad på t.ex. router / brandvägg man väljer att använda sig av.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Va inne på webhallen idag och frågade lite info om gs108.Tänkte mest på om man får lämna tillbaka den ifall den ställde till med mina andra datorer eller nas.Svaret var att (visst får du det men oöppnad förpackning) då blir man lite osäker.Hur ska jag veta det innan jag testar den.En annan fråga vad tycker ni om denhär ZyXEL GS-108Bv2 kan den vara bra.

  10. #30
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    Va inne på webhallen idag och frågade lite info om gs108.Tänkte mest på om man får lämna tillbaka den ifall den ställde till med mina andra datorer eller nas.Svaret var att (visst får du det men oöppnad förpackning) då blir man lite osäker.Hur ska jag veta det innan jag testar den.En annan fråga vad tycker ni om denhär ZyXEL GS-108Bv2 kan den vara bra.
    Så länge du bara behöver själva switch-funktionen så finns det ingenting den kan ställa till med. Givetvis kan du, om du har extrem otur, råka ut för ett måndagsexemplar, men då är det ju bara att reklamera/lämna in mot garanti.

Liknande ämnen

  1. Nätverks strul
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 19:54
  2. Nätverks Problem
    Av Kalle_P i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 21:06
  3. Nätverks problem 500s
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 19:20
  4. nätverks scanning
    Av fbk1 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 06:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss