Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Problem med att få brännaren i Phoenix läge

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Problem med att få brännaren i Phoenix läge

Jag har kollat runt lite & sökt på phoenix. Men jag har inte hittat någon lösning. Jag har MP 3,5 med mjukvara 1,7. Har en bärbar Compaq N610 bärbar dator. Win XP. När jag sätter i mitt batteri , (helt nytt) & väljer spänning till så lyser dioden med fast rött sken. Sen när jag trycker på phoenix mode så börjar dioden att blinka.

Har även testat Elvis , men det fungerar inte heller.

Någon som har några tips. ??

Gussi

Kör med adepter istället för batteri. Det löste mitt problem.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Annars, testa byt com-port.

Aflar
    Gäst

Phoenix läge

Har testat min brännare (MP3.5 ver 1.7) på bärbar utan att lyckas. Prova en stationär dator av standardtyp med ex.v XP, funkade för mig.
    Bärbara har lite egenheter med sina portar.
    Lycka till :wink:

Phoenix läge

Saxat från ADtekniks hemsida.
    Se punkt 3 om det kan vara till nån hjälp.

Tips till dig som har problem med att ställa programmeraren i phoenix/smartmouse läge
    Här följer en beskrivning för dig som har problem med att sätta programmeraren i phoenix/smartmouse läge. Det finns ett par saker som kan krångla och här är lösningen till de tre vanligaste problemen:

1. Elvis control Centre, kan strula på en del datorer, vilket då medför att varken Elvis eller något annat program kan sätta programmeraren i phoenix/smartmouse-läge.

Lösning: Plocka bort Elvis control centre ur din dator och försäkra dig om att programmet inte startar när du startar om din dator. Använd sedan ett program som tex Multiprog Utility 0.9 för att ställa programmeraren i phoenix eller smartmouse läge.

2. En viktig skillnad mellan MP 3.4 och MP 3.5 är att på MP 3.4 slocknar lampan när programmeraren sätts i phoenix/smartmouse läge medans på 3.5 lyser den konstant. Så här kan du se om programmeraren verkligen har ställt sig i phoenix/smartmouse läge:

Ställ programmeraren i phoenix/smartmouse-läge, dra ur dsub kontakten.

För MP 3.5: Om lampan lyser nu när programmeraren inte är kopplad till datorn så befinner sig programmeraren i phoenix/smartmouse-läge.

För MP 3.4: Eftersom lampan är släckt på 3.4'an så är det lite svårare att se, men titta noga på lampan när du drar ut och sätter i ett kort, den skall blinka till då om allt är rätt.

3. Ett annat svårare problem har varit att programmeraren börjat blinka efter man har försökt ställa den i phoenix/smartmouse-läge.

Lösning: Felet uppkommer på framförallt DELL datorer men vi har även sett det på några datorer från Siemens, försök att uppdatera BIOS i datorn samt se till att du har kört Windows Update så att alla drivrutiner är ok, kontrollera även om din dator tillverkare har nyare drivrutiner till din dator. Om inget fungerar så får man ta till denna lösningen: Köp en USB-Seriell adapter till datorn. Vi har testat en från Dustin som kostar 345 plus moms och har artikel nummer 5010031619.

Elvis är ett gammalt prg som borde ha dött ur nu.

Det som gäller nu är Multiprog 1.10.
    Där kan man både sätta den i phoenix mode, bränna och läsa av korten i samma prg.

Mvh Hoqqe
    Här finns Guider & Filer
    REGLER för forumet
    Alla frågor du har ställ dem i forumet. Inte i PM.

Liknande ämnen

1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 21:12
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 23:13
  3. Phoenix - läge ...problem...!
    Av astrom9 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2002-11-30, 11:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss