Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Telia Smart (Thomson router/gateway) och deras IP-telefoni blockerar port 8080!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av perahl1 Visa inlägg
    Tanken har slagit mig och jag såg förslaget på forumet tidigare. Men klarar det IP-telefonin också samt är det OK med Telia ang support etc? Vilken alternativ modell är det man ska ha som klarar Telias ADSL/VDSL + IP telefoni + TV (på sikt)? Har jag tur kanske jag får besked i morgon från Telia ang support från Thomson om det egentliga TG789 port problemet.
    Telia kör med Zyxel 660H-D1 som adsl modem om du väljer bort smartlådan. Däremot måste du då ha en extradosa för ip-telefonin, en så kallad telefoniadapter. Förr var dessa av märket "Tilgin" och det största skräp jag någonsin tagit i.

Då jag tidigare supportat dessa produkter så rekomenderar jag att du kör med zyxelmodemet, standard PSTN telefoni och en egen router.
    Alternativt att du pratar med telia igen så de får öppna de portar du vill ha öppna. Det kan de göra vare sig de säger att de inte kan eller inte vill!
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Tackad
    2 gånger
    Man får tacka för dessa tips. Angående Telia och deras Thomson router hade det underlättat om man visste exakt vilka portar som måste stå öppna och tillgängliga i router/gateway och vad de heter namn/siffror. Trots att vissa supporttekniker där är lite bekanta med Dreambox och kortserver verkar de själva vara osäkra ang portar. De verkar själva inte använda Telias router.
    Senast redigerad av perahl1 den 2012-02-21 klockan 12:28.

Liknande ämnen

1. Canal digital och deras kort?
    Av Lacariuz i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 12:48
  2. Trådlös Gateway med inbyggt VDSL-modem
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 17:17
  3. "Viaccess slår ut och blockerar pirater"
    Av TheVaran i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 22:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss