Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Har testat med en exakt likadan box samma fel
Om jag uppdaterar boxen med openpli 2.1 vilken mgcamd ska jag använda?
det verkar som 1.35 funkar bäst just nu
Just nu en Vu+Duo Openpli 2.1 Kernel Version 3.1.1
MGcamd är problemet. Jag köpte en Vu+ Ultimo och drog in Openpli och mgcamd 1.35a. Men det fungerade bara att streama och titta på en kodad kanal och väldigt sega kanalbyte. CCcam var lösningen. Nu kan jag lätt streama eller spela in 4 kanaler samtidigt.
Har exakt samma problem med en Vu+ Duo, pli 3.0 och Mgcamd 1.35a (servern är oscam).... Är det någon som fått det att fungera att kolla på en kanal och spela in på en annan med denna setup? Vad behöver jag ändra i servern för att kunna ansluta CCcam-klienter?
För mig fungerar det utmärkt att titta på en kanal och spela in en annan. Men jag använder cccam istället för mgcamd.
Du behöver inte ändra något på din server för att använda cccam som klient. Skapa bara en CCcam.cfg fil med en enda rad, typ:
N: 192.168.1.15 10001 user pass 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
Eller om du har två kort så får du göra två rader (N-lines). Du får naturligtvis modifiera IP-address, portnr, user, pass och DES-key så det stämmer med din server. Använd samma uppgifter som du har i filen newcamd.list till mgcamd.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Inga problem här : Vu solo2 med vix, mgcamd 1.35a
Har ingen direkt förklaring varför det inte fungerar. Borde göra det, allt verkar rätt.
Ett förslag. Släng ut Pli imagen och kör Blackhole imagen http://www.vuplus-community.net/board/
I BH imagen får du dessutom med autocam funktionen som gör att du kan plocka in Norska NRK 1,2
Testa den imagen! Jag tror att dina inspelningsproblem blir lösta med den åtgärden.
VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E
ojdå, finns autocam
det har ju inte jag upptäckt i min bh202a, och är inte hemma så jag kan kolla heller.
Finns den med från början, eller på deras addon ??
eller funkar det med "lös ipk" har inte ens tänkt på att testa den varianten.
det är ju liksom värsta softcam förbudet på deras forum och image.