Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Min dreambox vill inte starta ?

  1. #1

    Min dreambox vill inte starta ?

    Mitt problem är när jag försökte flasha min DM 500 HD med newnigma v2 3.3.1 så blev det error old file sa den.
    testade då att köra in newnigma v2 2.8.4 som funkade perfekt tills jag skulle boota om. nu häder det inget.
    nån som har nått tips, för jag har inte en blekaste aning.....

    M.v.h Thomas (Nooben)

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    testa flasha om, både image och bootloader
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Skulle gärna testa detta om jag fick kontakt med den..finns det nått service program som man kan använda med usb-porten för att ägga in en bootloader?


    mvh Thomas

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Jag har också problem med min 500Hd, har en egen tråd om det. Jag fick kontakt med boxen med Sunray-Flashup, testa det o se om det funkar. Posta gärna om hur det gick och om du får nån image o funka.

  5. #5
    Hejsan igen...har fortfarande inte lyckas få kontakt med min DM 500 varken med Dreamup eller Sun-Ray...har fått lite support av köpstället men det är inget som funkar då den inte visar upp nån ip. Kan se den i min enhetshanterare men inte lägga till nån drivrutin så jag kan nå den med usb.
    Då undrar jag om detta kan vara nån lösning att få kontakt med den http://www.komplett.se/img/p/200/315699.jpg

    M.v.h Thomas

  6. #6
    Äntligen har jag fått kontakt med min DM 500 med Dreamup tack vare driver-filen från dreambox.de "http://www.dream-multimedia-tv.de/fi...K3_Vista_7.zip" , men efter ett par timmar så står den fortfarande i "Calculating checksum" Då undrar jag hur man laddar in en bootloader och var hittar man den filen.

    M.v.h Thomas

  7. #7
    Så nu äntligen lyckades jag att få in en image i min DM 500 HD och den funkar
    Den image jag använde är den från dreambox.de....det jag tror gjorde det, var att jag höll in knappen på framsidan så att jag kunde få upp ett ip i min router. Sen var det bara lägga in det ip i dreamup sen gick det som en dans

Liknande ämnen

  1. DM600 vill inte starta
    Av dsg33 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-04-06, 18:40
  2. NFS server vill inte starta.
    Av card i forum Windows
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 02:22
  3. Dream Box 7000s vill inte starta.
    Av roshni0225 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 09:28
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 05:54
  5. Vill inte starta brännda xbox1 spel på min 360
    Av Last Man On Earth© i forum Xbox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 15:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss