Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Slingbox Pro HD kopplad till DM800HD se

  1. #1

    Slingbox Pro HD kopplad till DM800HD se

    Funderar på att köpa en slingbox pro HD och koppla den till min DM 800HD se, så min fråga är det nån som har testat och koppla det fungerar det?

    Vad är det för sladdar man kopplar mellan slingboxen och dreamboxen för att få ut bästa kvalite?

  2. #2
    är det ingen som anv sig av slingbox eller?

  3. #3
    verkar helt ointresant om man har en dreambox
    http://www.bildochljud.se/test/slingbox-pro-hd

  4. #4
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Nja
    Den tar ju ner bandbredden så att det går att kolla på ställen med sämmre bandbredd. Det klarar inte dreamboxen av.
    Men tror inte man behöver satsta på HD varianten utan det finns en Solo (om den finns kvar) som lär duga. Bara koppla in scart eller HDMI eller vad den har och sen kolla på valfri dator eller telefon. Dock kostar telefonprogramvaran runt 200kr.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    6 gånger
    Jag har kört med Solo i ett par år, och det har fungerat bra. Förutom att slingboxen har gått sönder 2ggr. Samma fel båda gångerna och det har hände precis ett år efter inköp. Den höll sen ett år för att sedan gå sönder igen. Som tur är har slingbox 2 års garanti i Europa. Så nu är jag inne på min tredje Solobox. Det var nätverkskortet i den som gått sönder båda gångerna. Lampan slutade lysa och det gick inte att få kontakt med den mer. Det är lite surt att det tar 230:- för mjukvaran till Iphone, sen 230:- till ipad och 230:- för android mobilen. Så man har lagt ut 700:- i bara mjukvara på den. Men när det väl fungerar så fungerar det bra. Använder det ofta till att följa fotbollen.
    Till PC är ju mjukvaran gratis

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 10:52
  2. Gallande box kopplad till natet.
    Av Mommish i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 14:56
  3. Vad är ip-adress kopplad till?
    Av legendshine i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 15:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss