Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Vilken Dreambox för den kräsne, lata och bekväma...

  1. #11
    Färsking Chricko100s avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    17
    Tackad
    1 gånger
    Vill man spela in på en DM500HD så är det bara att skaffa en extern HDD med eSata så fungerar det galant
    2 DM500HD, 1 600S, 1 500S
    1 Samsung 46" LCD-LED, 1 Samsung 32" LCD-LED, 1 Samsung 32" LCD, 1 Tjock-TV
    ONKYO TX-NR608 7.2
    XBoX360, WII
    Server: VmWare Esxi5.0 1 Ubuntu 10.04 server, 2 windows 2008R2 servers
    Internet:100/100Mbit, FW Cisco ASA 5505

  2. #12
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Hur är det med dm800se har originalet/ clonet fläkt i den?... Dm800hd pvr fläkt är ett stort problem.....låter som en traktor...Fattar inte att kineserna inte lyckats fixa någon bra fläkt till den? J*vla kineser ger ett års garanti när man frågar om kvaliten men när boxen väl kommer fram och inte funkar och svarar de då inte på mail längre ....än så länge fungerar boxen bra,,,får se hur länge den håller bara....

    Antar att dm500hd original inte har någon fläkt och inte clonen heller.....
    Jo båda har fläkt, och till skillnad från 800HD är det riktigt bra fläkt i både 500HD och 800SE modellen, både clon och orginal
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #13
    Jag tolkar det som att DM500HD och DM800HDSE PVR är likvärdiga när det gäller ljud/bild och båda har PVR där inkoppling av disk skiljer sig.

    Ser ni några fördelar med att gå på DM800HD SE modellen?
    Den extra tusingen som den kostar har inte så stor betydelse men om det inte ger något värde så finns ju heller ingen anledning.

  4. #14
    @Cricko100, Lite OT, men är du nöjd med "ONKYO TX-NR609", något att anmärka på när det gäller spotify funktionen (finns det app för Iphone förresten) eller DNLA stödet?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Jo båda har fläkt, och till skillnad från 800HD är det riktigt bra fläkt i både 500HD och 800SE modellen, både clon och orginal
    Jag själv med delvis nedsatt hörsel, och än mer min sambo ;-), tyckte att fläkten i 800SE klon, lät lite väl mycket ...

    Men med många (det stora flertalet?) images kan man ställa ner varvtalet några hundra r/m, så att den blir näst intill ljudlös.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2012-03-02 klockan 19:04.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #16
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Jag själv med delvis nedsatt hörsel, och än mer min sambo ;-), tyckte att fläkten i 800SE klon, lät lite väl mycket ...

    Men med många (det stora flertalet?) images kan man ställa ner varvtalet några hundra r/m, så att den blir näst intill ljudlös.
    ok, jag hör visserligen vissa frekvenser rätt dåligt har jag märkt men den clonen jag hade här en vecka hörde jag ingenting från..
    Multitasking means screwing up several things at once.


  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    ok, jag hör visserligen vissa frekvenser rätt dåligt har jag märkt men den clonen jag hade här en vecka hörde jag ingenting från..
    Min 800SE klon hör du bara om du lägger örat på, gissar att det är rätt stor variation på klonerna.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    ok, jag hör visserligen vissa frekvenser rätt dåligt har jag märkt men den clonen jag hade här en vecka hörde jag ingenting från..
    För oss som fått nedsatt hörsel med åren, är det främst högre frekvenser som blir sämre. På tal om just detta, sa audiologen på företagshälsan en gång till mig att jag att jag fått nedsatt hörsel på ena örat på näst högsta testade frekvensen. Hon sa samtidigt att det hela var åldersbetingat. Kände henne väl, så jag sa till henne att det där tror jag inte ett dugg på, eftersom det andra örat är lika gammalt - och inget fel på ...

    Ärligt talat så hör jag numera inget fläktljud, efter det att jag ställt ner varvtalet (ca 10 %). Min sambo nämner numera heller aldrig något om ljud, så sannolikt måste allt tv-ljud vara borta och kanske krävs t o m att man lägger örat mot boxen för att höra fläktljudet från vår 800 SE klon ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    800HDSE har oled, vilket jag tycker är snyggt.

    Orginal 500HD kan man enkelt bygga om så att man får usb-utgång på.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  10. #20
    Sååå....

    Är det bara "intern HDD" som är unikt för 800SE versionen kontra 500HD eller finns det något annat som motiverar dess högre pris?

Liknande ämnen

  1. Vilken dreambox bör jag välja?
    Av JockeK i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 00:49
  2. Vilken Dreambox att välja?
    Av grissom i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 21:47
  3. Ska köpa en Dreambox, vilken ska jag ha...
    Av PiZZaMaN i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 19:40
  4. Vilken dreambox..
    Av Gasse i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 21:32
  5. Vilken dreambox?
    Av Pz007 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss