Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hjälp att komma igång med comhem

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av maddah Visa inlägg
    Du kommer åt alla kanaler via antennkabeln men de är kodade. För att kunna avkoda dem får du köpa ett abonnemang hos comhem för att sedan köra serverprogramvara som läser av programkortet och skickar koderna till boxarna. Du kan antingen ha programvaran på en PC-server (och comhem-kortet kopplat till den) eller köra servermjukvaran (tex NewCS) i en av dina boxar för att dela med dig till dina boxar.
    OK ursäkta att det kanske är korkade nybörjarfrågor...

Tänkte bara kolla lite snabbt hur man sparar kanalerna? Gör man det manuellt i cables.xml filen eller kan man göra det via boxen eller via ngt extra program? Förstår inte hur det fungerar?
    Varför har inte imagerna newcs och mgcam installerat från början? Det verkar iofs som min image har mgcam installerat kör OpenPLi2.1-dm800se-20120302-SSL-84b.

Finns det ngt enkelt sätt att konfa upp dessa direkt i boxen eller måste man skriva manuellt i configfilerna? Tyckte jag såg ngt config program man kunde installera i boxen?

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Tackad
    1 gånger
    Jag tycker att det låter som att du inte kan se dina kanaler av den enkla anledningen att du inte har något abonnemang hos Comhem?

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2010
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fjanten Visa inlägg
    Jag tycker att det låter som att du inte kan se dina kanaler av den enkla anledningen att du inte har något abonnemang hos Comhem?
    Det var precis så jag läste det, därav mitt nybörjarsvar Kommer själv ihåg hur förvirrad jag var i början, och fortfarande är ibland.

Kanalerna sparas väl automatiskt när du gjort en kanalsökning? Sen kan du sortera dem i bouquets för att skapa favoriterlistor.

Hej jo visst har jag abonnemang hos comhem.

Har nu hittat att det i min image "OpenPLi2.1-dm800se-20120302-SSL-84b" finns ngt förinstallerat som heter TS-panel.

Det finns även "TSpanel-emuManager" där man kan välja install osv. Är inte det lättaste sättet att installera cs-server och softcam?

Ngn som testat denna?

Liknande ämnen

1. Komma igång
    Av RedRay i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 19:43
  2. Hjälp att komma igång med DB500C
    Av templo i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 20:06
  3. Snälla hjälp mig komma igång
    Av Mart|n i forum Boxer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-25, 20:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss