Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: yaVDR + OSCam

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Tack skall prova! Använder 1 st twin tbs 6981 och 1st tbs 8921 är jätte nöjd med dessa.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det blev lite förvirrat där...

    Först svarade jag om pluginen vdr-plugin-ttxtsubs som jag använder för att få text på t.ex. filmkanalerna som sänder teletext-textning. Sedan såg jag att du frågade om DVB-textning vilket är en annan sak så jag ändrade mitt svar för DVB-textning har jag aldrig provat i.o.m. att jag aldrig fått igång mina Tevii S660 DVB-S2 tuners i yaVDR.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Ok jag blev lite förvirrad! För din info kör jag yavdr64-0.4.0. Har även en minidator i sovrummet som kör samma, men där använder jag ett Tevii S650 utan problem. S660 finns det nya drivers för vad är problemet?



  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Problemet är att jag aldrig fått Tevii S660 att funka bra varken med yaVDR 0.3 eller 0.4. I båda fallen funkar det i korta perioder, man kan få bild i typ 15 sekunder sedan tappar mottagaren sync och man får vänta kanske 30 sekunder på att den ska komma tillbaka sedan kan man få bild i c:a 15 sekunder och så håller det på.

    Har testat att installera Lipianens drivrutiner och alla andra drivrutiner jag hittat tips om, men aldrig lyckats få det att funka bra. Tunern installeras fint och jag kan söka kanaler, men när jag ska titta på dem blir det som jag beskrev. Nu är det något halvår sedan jag höll på sist så jag minns inte de exakta felmeddelandena men tror det var något med "lost sync"...

    Tror jag ska prova att dra in openelec bara för att se om tunern funkar då. Openelec påstår sig stöda S660 och den verkar lätt att installera så det verkar vara en enkel test.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Donator
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    76
    Tackad
    1 gånger
    Jag hijackar tråden lite, ursäkta.

    Jag kör Mythtv just nu och är ganska nöjd, men det krånglar en del ibland och är ute efter alternativ.

    Hur funkar yaVDR, har den stöd för flera backends ?
    Han man ha en huvudserver som efter behov väcker slave-serverar vid inspelning t ex?
    Just den funktionen funkar i myth, och är mer eller mindre ett krav.

  6. #16
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    yaVDR är en färdigpackad distro med bl.a. VDR.

    VDR har inte stöd för flera backends om Myth, men du behöver bara se till att din servern har alla TV-kort istället.
    Myth har väl problem med långsamma kanalbyten p.g.a. detta, eller?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Kör denna till mitt S650 fungerar bra Tevii_linuxdriver_0815. Har kört openelec har inte heller där haft problem med mitt Tevii kort. Är annars grymt nöjd med yavdr.

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tillda Visa inlägg
    Kör denna till mitt S650 fungerar bra Tevii_linuxdriver_0815. Har kört openelec har inte heller där haft problem med mitt Tevii kort. Är annars grymt nöjd med yavdr.
    Ska prova Tevii_linuxdriver_0815.
    Har fått igång min Tevii S660 i openelec/tvheadend lite nu. Än så länge bara några okodade kanaler men vi får se.

    Jag är också väldigt nöjd med yaVDR, om jag bara kunde fått igång mina förbaskade Tevii S660 i yaVDR så hade det varit toppen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    51
    Tackad
    2 gånger
    Jag var tvungen att döpa om driv rutinerna till vad kortet frågade efter kanske du behöver göra samma.

    sudo cp -p dvb-usb-s650.fw /lib/firmware/dvb-usb-dw2104.fw
    sudo cp -p dvb-fe-cx24116.fw /lib/firmware/dvb-fe-cx24116.fw

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    yaVDR är en färdigpackad distro med bl.a. VDR.

    VDR har inte stöd för flera backends om Myth, men du behöver bara se till att din servern har alla TV-kort istället.
    Myth har väl problem med långsamma kanalbyten p.g.a. detta, eller?
    Nja, min sever har bara en PCI-plats och är dessutom inte så kraftfull. Den skulle nog inte fixa flera virituella kort santidigt.

    De långsamma kanalbytena är väl för att myth spelar in allt, även live-tv, och måste buffra lite.

    Sent from my SK17i using Tapatalk

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss