Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 57

Ämne: Openelec PVR

  1. #41
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    "Det enda som saknas är att kunna lägga till inspelningar direkt från XBMC. I dagsläget får jag gå in via webbsidan till tvheadend"

    Varför då??? Funkar då fint här att spela in från xbmc pvr...

    Edit: Läste nu att du kör tvheadend på ubuntu och där har du ditt problem om du kör 2.12!? Du behöver en senare ver som finns i Openelec.
    Drivare til ditt sundtek kort finns som ett addon att ta ner direkt i xbmc/openelec
    Senast redigerad av Jönke den 2012-03-22 klockan 18:13.

  2. #42
    Jönke: Vad kör du för version? Har fusion source som jag byggde för 2 veckor sen eller ngt sånt.

    Försökte få allt att fungera i Openelec samtidigt men då fungera tvheadend och sundtekkorten men fick broken pipe när jag skulle kolla livetv i xbmc,,, streamen fungerade på andra datorn i VLC så kanske var fel på just den builden.

    Är det just openelec addonet som är uppdaterat eller kan man bygga en nyare än 2.12 från sourcen på git?

    Är ingen linux guru direkt ska jag tillägga.

    Mvh

  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Japp! Openelec uppdaterar tvheadend hela tiden men du borde kunna uppdatera till ubuntu med.

  4. #44
    Tack för tipset jönke, har nu möjlighet att schemalägga inspelningar direkt från xbmc i openelec ,, nu väntar jag bara på att eden ska komma ut till openelec

  5. #45
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Här har du http://packages.pulse-eight.net/ (dock bara 32bit)

  6. #46
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    och nu finns det nya på openelecs hemsida http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-pvr/

    Jag får det dock inte att fungera med den senaste ver, klagar på att det inte finns någon hårdvara samt att pvr klient ej är aktiverad

    Har aktiverat om flera ggr samt raderat tv.db och epg.db. Någon annan som testat ?

  7. #47
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Ser du ditt tv-kort i tvheadend?
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  8. #48
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Japp ! åker tydligen på en helt ny installation går ej att få ner graderingen heller att funka

  9. #49
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Japp ! åker tydligen på en helt ny installation går ej att få ner graderingen heller att funka
    Tala om vilken image som du får det att fungera med. Jag har suttit flera kvällar och försökt få det att fungera också. Ibland syns inte tv-kortet i tvheadend, när jag söker kanaler hittar den inga services trots att jag lagt dit muxar manuelt. Kollar jag mitt Tevvi 660s med dmesg så har det ibland hittat det och ibland står det waiting eller något. Jag kom på att jag läste någonstans att i openelec forumet att man kunde sätta en fördröjning om tvheadend startar innan kortet hunnit laddas vid uppstart. http://openelec.tv/forum/71-pvr--liv...-devices#29043
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  10. #50
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Funkar igen efter att jag blåste om maskinen, använder
    OpenELEC_PVR-ION.x86_64-devel-20120328043220-r10332.tar.bz2
    Använder ju iofs inte Tevii utan ett Sundtek tvkort (som inte fixar hdtv kanalerna)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 17:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss