Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 57

Ämne: Openelec PVR

  1. #31
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Gör jag fel eller när jag ska söka kanaler. Har valt sirius och thor tar ju typ 2 timmar att söka igenom alla muxar sen ska man map dvb service to channels och det tar ju typ 2 timmar till. Finns det något snabbare sätt. Vad ska man välja i kryss rutorna ?
    Autodetect muxes:



    Idle scanning:



    Monitor signal quality:



    Write full DVB MUX to disk:



    NIT-o Network ID:

    DiSEqC version
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wba Visa inlägg
    kan du länka till builden.
    Den ligger tyvärr ej kvar i arkivet, ska se om jag kan slänga upp den någon stans. Men det funkar säker lika bra till den efteråt ( som jag länkade till tidigare)

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Lägg till en mux manuellt så trillar de andra in aut om du bockat i autodetect och idle scanning. Bocka ur de andra !
    Scanna alltså inte via location , som är trasigt eller var det tidigare iaf. Men först måste du mappa upp lnb till port 0&1
    Senast redigerad av Jönke den 2012-03-13 klockan 21:24.

  4. #34
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Det verkar riktigt lovade openelec med pvr funktionen. Nu när man har aktiverat live tv klienten och gått in och skapat egna bougets börjar det likna något. Körde förut bara med streaming klienten det här rockar ju!!
    Nå återstår det bara att se om Tevii kortet lirar som det ska också eller om det håller på att balla ur hela tiden.
    Den ligger tyvärr ej kvar i arkivet, ska se om jag kan slänga upp den någon stans. Men det funkar säker lika bra till den efteråt ( som jag länkade till tidigare)
    Jag tog pvr builden som du föreslog i ett tidigare inlägg.
    Senast redigerad av wba den 2012-03-13 klockan 21:47.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  5. #35
    Jag testade följande http://sources.openelec.tv/tmp/image...-r9700.tar.bz2

    Men i tvheadend hittar den min Tevii 660 som "Montage Technology DS3000/TS2020" är det rätt

  6. #36
    Seniormedlem wbas avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Tackad
    2 gånger
    Men i tvheadend hittar den min Tevii 660 som "Montage Technology DS3000/TS2020" är det rätt
    Det är rätt! Det står så för mig också men jag tror inte det är den optimala drivern för Tevii 660. Jag fick efter ett tag fick jag upp "No hardware detective". sen fick jag det inte att fungera något mer trots omstarter och byte av olika usbportar. Startar jag upp med dvbviewer i win7 fungerade det direkt.
    Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28

  7. #37
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av swordoski Visa inlägg
    Jag testade följande http://sources.openelec.tv/tmp/image...-r9700.tar.bz2

    Men i tvheadend hittar den min Tevii 660 som "Montage Technology DS3000/TS2020" är det rätt
    Så fick jag det också när jag testade Openelec med Tevii S660. Jag tror att kretsarna Tevii använder i S660 heter Montage. I alla fall så fungerade min S660 bättre än den någonsin gjort förut så det är nog rätt drivrutin. Dock hade jag problem med de av Canal Digitals HD-kanaler som ligger på transpondrar med symbolrate 30000 så helt felfritt är det inte.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #38
    Jag hur skall vi lösa det ? tror ingen HD-kanal fungerar ? SVT1HD fungerar !!

  9. #39
    Tjena, jag kör openelec med PVR och egenkompilerad Spotify addon. Använder mig av ett Sundtek DVB-C kort.
    Fick tyvärr inte TVheadend+Sundtekkort och PVR+Spotify att fungera på min Zotac AD10nano samtidigt så just nu kör jag TVheadend på en server med Ubuntu 11.10.

    Tycker TVheadend är hur bra som helst, lättkonfat, fria HD kanaler epg fungerar. Det enda som saknas är att kunna lägga till inspelningar direkt från XBMC. I dagsläget får jag gå in via webbsidan till tvheadend.

    Zotac AD10nano är med AMD E350 och Ati Radeon 63xxx nått. Kompilerade från sourcen med växeln PVR=yes enligt guiden på Openelec forumet.

    Mvh

  10. #40
    Glömde nämna att TVheadend fungerar bäst om man lägger till Muxxarna och frekvenser manuellt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 17:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss