Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 57

Ämne: Openelec PVR

  1. #11
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Med vanliga XBMC kan man se på TV-strömmar, men inte hantera live-tv på ett normalt sätt.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK, tack! Återstår för mig att förstå vad XBMC menar med Live-TV. Är det att man får tillgång till EPG och kan schemalägga inspelningar och sånt? För att bara titta går ju tydligen bra med vanliga XBMC?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    ja du kan titta på tv i alla ver av xbmc men i pvr har du en separat flik som heter live tv och instälningar görs i settings i xbmc .

    om du kör en pvr xbmc så kan du ansluta mot flera olika tv servrar tex mediaportal/tvheadend/vdr/fortherecord....

    om du vill labba är det nog lättast att instalera ubuntu och köra install scriptet från http://packages.pulse-eight.net/ såg att dom hadde en openelec ver oxå nu när jag skulle plocka länken ...

  4. #14
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Smidigt med färdiga installationsskript.
    Fördel med XBMC över yaVDRs TV-klient?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tack, jag tror jag börjar förstå!
    Men då tycker jag fortfarande att det är väldigt ologiskt att göra som Openelec gör, att i sina vanliga versioner skicka med tvheadend serverdelen men inte XBMC live-tv.

    Nu är jag i alla fall övertygad om att nästa försök med Openelec får bli med en PVR-version!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Smidigt med färdiga installationsskript.
    Fördel med XBMC över yaVDRs TV-klient?
    XBMC är ju flashigare, men jag vet inte om subtitles funkar fullt ut i XBMC? Teletext subtitles funkar inte i den version av XBMC som följer med i yaVDR 0.3.
    Personligen är jag helt nöjd med TV-klienten i yaVDR, men det hade ju varit smidigt att inte behöva växla mellan yaVDR och XBMC när man växlar mellan att titta på TV och en film.
    (Det finns en primitiv mediaspelare i yaVDR men den är inget alternativ anser jag).
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    en fråga satt och labbade lite bara för att testa själv men får fan inte i gång det !!

    den frågar bara om /storage/temp/latest/ och sen är det stop hittar inte filen eller något liknande ??

    hadde du samma problem ??

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    en sak till det finns ju nativ vdr till xbmc borde inte den funka till yavdr som du kan ?? bygger ju på samma vdr ?

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    I vanliga xbmc går det visst att se på live tv om du lägger till tvheadendklient under videos, men då kan du inte spela in, använda epg mm.

    Du skall alltså ha någon av dessa http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-pvr/ för att få full funktion.

    1, installera openelec
    2, installera tvheadend add on ( ligger under services)
    3, aktivera pvr klient: tvheadend klienten
    4. konfa upp tvheadend via webläsare
    5. aktivera live tv

    Om det är Asrock 330 du skall köra på ? Så kör jag en build före denna http://sources.openelec.tv/tmp/image...-r9700.tar.bz2 med gott resultat , testade den senaste för någon dag sedan men fick den ej att funka , så jag rullade tillbaka.
    Senast redigerad av Jönke den 2012-03-12 klockan 16:46.

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    en fråga satt och labbade lite bara för att testa själv men får fan inte i gång det !!

    den frågar bara om /storage/temp/latest/ och sen är det stop hittar inte filen eller något liknande ??

    hadde du samma problem ??
    Nej, hade inga sådana problem under min installation av openelec.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 17:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss