Sidan 2 av 9 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 84

Ämne: Vilken Img tycker ni är bäst för Sunray

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    dm800se = en sunray med annan tuner och wifi kort istoppat, går att göra på befintliga 800se, har nyss gjort om en, fick tuner, wifi och bakstycke skickat, men det var en senare 800se med miniflash knappen bak, i vissa image finns det inte stöd för wifi plus att dom ändrar satellite.xml sen kallar dom den sunray, backupp av en 800se image är vad det är
    Jaha. Funkar Wifi med en pli-image på en sunray måntro?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    i post 4 skrev jag att det fungerade !

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    sorry. var lite snabb. Tack.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    vad har du för anslutningar ? kör du s-t-c är det diseq med i spelet ?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    hmm märkligt borde bara fungera du behöver inte ens mickla med satellite.xml då

  6. #16
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    11
    Tackad
    2 gånger
    Har problem med en sunray clone 800se, flashar med Sunray flash-up, men kan inte få in ngn Open-pli, testat båda som ni länkat till här. Kan inte flasha via web trots att jag kopplat upp sunray flash-up och boxen borde vara i flash läge, kommer till dm interface bara. Får in ex. Merlin och newenigma via flas-up, men jag får ingen av subs pluginen att fungera i de image:arna? Är inget proffs, men har flashat en del boxar av alla olika modeller, men nu har jag trubbel. Jag förstod inte din förklaring av Sunraybox, vad är det som skiljer den från ngn annan clon? Hjälp?

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    flasha på gamla sättet med att slå av strömbrytaren och slå på hålla in on knappen tills det står stopp, sedan flasha med explorer, kika efter ip nummer i displayen och skriv in det i explorer
    Det är inget mer än tuner
    Senast redigerad av crille44 den 2012-03-21 klockan 17:48.

  8. #18
    sunray är väll desamma som en dreambox clon, bara att dom har döp dom till "sunray"

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    dm800se = en sunray med annan tuner och wifi kort istoppat, går att göra på befintliga 800se, har nyss gjort om en, fick tuner, wifi och bakstycke skickat, men det var en senare 800se med miniflash knappen bak, i vissa image finns det inte stöd för wifi plus att dom ändrar satellite.xml sen kallar dom den sunray, backupp av en 800se image är vad det är
    Crille vad är det för miniflashknapp du pratar om? Har du nån bra länk till nån supplier i china där du köpte din tuner + bakstycke, min supplyer säljer inte dessa löst...

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    men lägg till dina frekvenser i satellite.xml så går sökningen på sekunder, dom är olika över hela landet, jag har bara lagt till mina så här med en etta framför och fyll ut med nollor
    <sat name="DVB-T Flata" flags="0" position="010">
    <transponder frequency="1578000" symbol_rate="08000000" polarization="2" fec_inner="0" inversion="1" modulation="0" system="0" pilot="0" rolloff="0" />
    Har jag förstått det rätt att om man t.ex kör både terresterial så använder man inte terresterial filen utan satellite.xml ?

    När man ska söka för terresterial, väjer man det som satelllite då alltså?

Liknande ämnen

  1. Vilket Img tycker ni är bäst ?
    Av pixy i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 05:27
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 17:23
  3. Vilken/vilka tycker du låter bäst ?
    Av 1_2_3 i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 16:34
  4. vilken är bäst
    Av bajen i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 13:15
  5. Vilken är bäst?
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 19:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss