Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 65

Ämne: Viasat HD kanaler kanske...

  1. #51
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Plus att ha boxen med rätt mjukvara hjälper inte. Behöver pinout för moderkortet och rätt hastighet för denna. Sen även veta var man ska leta.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #52
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    14
    Tackad
    1 gånger
    De ting med hastighed og pinout er beskrevet tidligere her på siden og på andre sider. Hvor man skal lede i dump er en helt anden sag. Har man ikke forstand på den slags så skal man lade være med at rode sig ud i det.

    mvh
    Peter1231

  3. #53

    Sv: Viasat HD kanaler kanske...

    "§ 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar."


    /Wildone

    Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2
    Senast redigerad av wildone den 2013-01-13 klockan 13:39. Anledning: regelbrott

  4. #54
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bjärrven Visa inlägg
    <redigerat>

    Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2
    Newcs?
    Jag må vara ny här men läs reglerna. Sånna som dig förstör en hobbyverksamhet för oss andra.
    Senast redigerad av wildone den 2013-01-13 klockan 13:39.

  5. #55
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bjärrven Visa inlägg
    <redigerat>

    Skickat från min GT-N8010 via Tapatalk 2
    Det där var väl ändå ett solklart regelbrott...

    "§ 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar."
    Senast redigerad av wildone den 2013-01-13 klockan 13:39.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #56
    Medlem smegmas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    111
    Tackad
    4 gånger
    Dessutom reggad sedan 2006 haha
    Det borde vara nolltolerans mot detta, deluser snabbare än kvickt.

  7. #57
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Istället för att skapa en ny tråd om det här så forts jag på denna eftersom det handlar om samma sak.
    Igår var jag hos en kille, han hade en DM800 via satellit. Alla Viasat HD kanaler fungerade utan problem, även andra kanaler som kör pairing (t ex Digitalb HD kanaler). Han sa att har haft det sen december och att det fungerar utan några problem. Han kan inget om CS och tar det via någon som har "payserver".

    Så jag kan bekräfta att det är möjligt men jag vet inte hur!

    Sorry, det är kanske gammal info för många av er här...men för mig var det nytt. Jag har bara hört lite om det, men igår fick jag se själv med mina ögon att det funkar.

  8. #58
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av retep_s Visa inlägg
    Istället för att skapa en ny tråd om det här så forts jag på denna eftersom det handlar om samma sak.
    Igår var jag hos en kille, han hade en DM800 via satellit. Alla Viasat HD kanaler fungerade utan problem, även andra kanaler som kör pairing (t ex Digitalb HD kanaler). Han sa att har haft det sen december och att det fungerar utan några problem. Han kan inget om CS och tar det via någon som har "payserver".

    Så jag kan bekräfta att det är möjligt men jag vet inte hur!

    Sorry, det är kanske gammal info för många av er här...men för mig var det nytt. Jag har bara hört lite om det, men igår fick jag se själv med mina ögon att det funkar.
    Är det så svårt att läsa regelerna
    § 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  9. #59
    Jag skulle vilja ha igång HD kanalerna för viasat i mitt hushåll. Men min originalbox har nog fått den låsningen som gör det svårt att få ut nycklarna som krävs.
    Om någon vill fixa det åt mig mot betalning (ni bestämmer priset) så skicka mig ett PM.

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2011
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Jag har en Samsung DSB-H670N och enligt diverse inlägg på nätet, typ det här: http://www.receptiasatelit.ro/showthread.php?t=1783 (här finns även beskrivet vilken baud rate man ska använda), så ska det gå att få ut HWKEY och EKPAIR från denna box men frågan är vilken firmware det här fungerar med...?? Är det någon som har en aning? Om någon har en aning om hur man gör detta men inte vill ge svaret gratis så PM:a mig gärna, är villig att betala för denna lösning!

Liknande ämnen

  1. Problem med Viasat HD kanaler
    Av Gambler85 i forum Dreambox
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 12:10
  2. Nya kanaler hos Viasat
    Av Sista_Bossen i forum Viasat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 05:29
  3. dags att alla klagar hos viasat kanske ?
    Av aceman29 i forum Viasat
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 17:05
  4. viasat KANSKE funkar..
    Av Psxman i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 00:08
  5. Nya kanaler på Viasat
    Av TheVaran i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 14:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss