Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Dm600 får ej igång tv6 ?

  1. #1

    Dm600 får ej igång tv6 ?

    Har en dreambox 600c och efter kanalomläggningen fungerar inte tv6. Har lagt in cables.xml... Har provat en annan box med samma resultat. Bor i Skellefteå.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Kollat så comhem inte har någon störning i ditt område?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Funkar perfekt med en dm500 som jag lånat.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av aeqvist Visa inlägg
    Har en dreambox 600c och efter kanalomläggningen fungerar inte tv6. Har lagt in cables.xml... Har provat en annan box med samma resultat. Bor i Skellefteå.
    Har du eurosport 2, Nick Jr, CNN? I så fall är det ett transponder du missat.

  5. #5
    Måste man söka den manuellt ? Ska det inte räcka med att söka automatiskt ? Isånnafall hur gör man ?

  6. #6
    Tjenare,jag ser att du har/hade sammma problem som jag med just DM600.Min dm500 hittar alla kanaler med samma cables.xml men inte 600-a,har provat även söka manuellt utan resultat ,eller rättare sagt boxen hittar 1 ny transponder plus 7 nya kanaler men de sparas inte.
    Undrar om du löst prblemet och på vilket sätt

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Tackad
    2 gånger
    Sök manuellt på tp 290 / 298 kryssa i inv modul QAM-256 ska hitta 11-8 kanaler på dom tp sedan ska de funka

  8. #8
    Jag har nog ett liknande problem men med skillnaden att jag inte får in några betalkanaler alls efter omläggningen (Göteborg) för ett tag sedan. Då jag kan så lite om Dreambox har det tagit ett tag för mig att ta tag i det, tyvärr. Men nu är det dags! Vad skall jag göra?

    Jag har: Dreambox DM600 C | Image: PLi Jade 3 | SoftCam: MGCamd | Cardserver: NewCS | Kabel-TV leverantör: Com Hem.

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Får du inte in kanalerna i listan "Alla kanaler" eller får du ingen bild på dem ?? Om du inte får bild vad säger mgcamd då du startar den från prompten i boxen ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Jag har hittat några inlägg som säger att man skall byta cables.xml. Men jag har inte hittat någon länk till en ny cables.xml i en tråd om just DM600. Spelar det någon roll eller är det samma fil för alla drömboxar? Här är ett inlägg, men det gällde en DM500.

Liknande ämnen

  1. HD igång?
    Av Starbucklan i forum Viasat
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 12:02
  2. Problem att få igång FTP i DCC
    Av tobbe54 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 15:18
  3. Få igång DR NRK
    Av evelinanelly i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-04, 15:32
  4. Komma igång
    Av RedRay i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 19:43
  5. Komma igång
    Av 40hz i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 07:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss