Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Byta streamport på dm800 enigma2

  1. #1

    Byta streamport på dm800 enigma2

    Någon som vet hur man byter porten som boxen streamar genom från 8001 till någon annan port?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av svartenbrandt Visa inlägg
    Någon som vet hur man byter porten som boxen streamar genom från 8001 till någon annan port?
    Ja ! det går det är 5 filer i boxen som ska editeras nu kommer jag inte ihåg men ska kolla igen, det vår ett tag sen

  3. #3
    Thank you!!
    Väntar med spänning på ditt svar..

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    vilken image kör du ? har du etc\inetd.conf
    Senast redigerad av crille44 den 2012-03-23 klockan 15:50.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av zebmac Visa inlägg
    Ja ! det går det är 5 filer i boxen som ska editeras nu kommer jag inte ihåg men ska kolla igen, det vår ett tag sen
    du ska byta stream port i /etc/inetd.conf sen i /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extension/Webinterface/Web här har du tre filer stream.m3u.xml, streamcurrent.m3u.xml, service.m3u.xml sen i web-data en file vlcplayer.js
    prova det har funkat för mig jag bytte till 8004

  6. #6
    Jag tror att imagen heter Blackhole eller liknande, jag får kolla om mapparna finns, går det att streama på port 80 allså samma port som webbcontrollen ligger, det är väl olika protokoll så det borde väl funka eller....?
    När jag tittar på streamen utanför mitt nätverk så funkar bara vissa kanaler perfekt, vissa streamar bara en liten stund och vissa streamar inte alls.
    De som streamar en stund streamar lika lång tid (ca 10sek) varje gång så det är inte linan som hackar utan något annat problem.
    Senast redigerad av svartenbrandt den 2012-03-26 klockan 09:06. Anledning: felstavning

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av svartenbrandt Visa inlägg
    Jag tror att imagen heter Blackhole eller liknande, jag får kolla om mapparna finns, går det att streama på port 80 allså samma port som webbcontrollen ligger, det är väl olika protokoll så det borde väl funka eller....?
    När jag tittar på streamen utanför mitt nätverk så funkar bara vissa kanaler perfekt, vissa streamar bara en liten stund och vissa streamar inte alls.
    De som streamar en stund streamar lika lång tid (ca 10sek) varje gång så det är inte linan som hackar utan något annat problem.
    OK! port 80 är för att logga in till webinterface port 8001 är streamport när du försöker streama utifrån och du har inte 6-7 mbit i upload då kan det aldrig gå, det är därför du ser bilden 10 sec och inte mera, sen är det att vissa kanaler behöver 2,5-3 mbit vissa behöver 5-6 mbit

  8. #8
    ok, linan är vdsl och upload varierar lite men är aldrig under 4 mbit, kan man komprimera streamen genom att restreama med ex. VLC eller finns det något bättre program till att restreama med...... Undrar om man kan byta till port 80 för streamen oxå då den inte är stängd på mitt jobb??

  9. #9
    Nu funkar allt, restreamar med VLC, har ställt bildkvaliten så att bredbandet klarar att leverera bra bild utan att hacka.
    Har ställt streamen till port 8080 som funkar överallt där jag prövat, även på jobbet.
    Har vlc och teamwiewer på usb i porabel versioner vilka kan installeras på alla datorer, även administratörs-låsta.
    Kollar på streamen med VLC och byter kanal i min hemma-dator via teamwiewer.
    Detta funkar perfekt men det är lite pyssel att byta kanal (tar ca 1 minut).
    Påpekas bör att det inte funkade att restreama med alla versioner av VLC på min dator, bäst funkade faktiskt den gamla 1.0.1 och den senaste funkade inte alls???
    Är det någon mer som brottas med detta svarar jag gärna i detalj hur jag gör.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av svartenbrandt Visa inlägg
    Nu funkar allt, restreamar med VLC, har ställt bildkvaliten så att bredbandet klarar att leverera bra bild utan att hacka.
    Har ställt streamen till port 8080 som funkar överallt där jag prövat, även på jobbet.
    Har vlc och teamwiewer på usb i porabel versioner vilka kan installeras på alla datorer, även administratörs-låsta.
    Kollar på streamen med VLC och byter kanal i min hemma-dator via teamwiewer.
    Detta funkar perfekt men det är lite pyssel att byta kanal (tar ca 1 minut).
    Påpekas bör att det inte funkade att restreama med alla versioner av VLC på min dator, bäst funkade faktiskt den gamla 1.0.1 och den senaste funkade inte alls???
    Är det någon mer som brottas med detta svarar jag gärna i detalj hur jag gör.
    googla dig fram och prova med muuta server det underlätta en del och sen logga via browser

Liknande ämnen

  1. byta webif dm800
    Av mongot i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 16:44
  2. Önskar filer från Enigma2 på en DM800
    Av richard_roe i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 10:47
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-04, 13:46
  4. DM800 problem vid byta av kanal
    Av erli i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 08:25
  5. Enigma2 subtitles
    Av rick i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 20:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss