Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Streama över internet eller köpa Slingbox

  1. #1

    Wink Streama över internet eller köpa Slingbox

    Hej alla glada dreambox vänner

    Går det att streama direkt från dreamboxen eller måste man ha en dator hemma? jag är ofta i spanien och då tar jag med min dator

    Jag har läst lite grann om slingbox som kan streama direkt ut på nätetet.

    Jag har en 8000HD med dreamelit 3.0 och en 800SE med icvs jag har öppnat modemet så jag når 800se boxens web interface men tv programmet startar inte över internet men det startar i mitt hemnätverk, jag har adsl 24/mb ner och 1/mb ut.

    kanske är det några inställningar eller saknas någon pluggins fel img jag vet inte, eller måste jag köpa en slingbox för endamålet känns inte kul när jag har köpt 2st dreamboxar nyligen.

    Hoppas någon kan hjälpa mig.

  2. #2
    Jag har använt slingbox och d fungera bra måste slingbox

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Jag tror att du har för klen lina ut för att kunna streama. Någon får rätta mig om jag har fel men jag vill minnas att det krävs åtminstone 10 mbit ut för problemfri streaming utanför sitt nätverk.

  4. #4
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Precis. Man måste ha upp farten till runt 3-4 Mbit konstant för att streama från boxen direkt. Slingbox fixar det på 1 Mbit eller mindre. Beror på hur stor bild man vill ha. Ska du kolla utomlands så är det Slingbox som gäller för enkelhetens skull, annars dator som kodar om.

  5. #5
    Jag har funderat på o koda om signalen via datorn, Någon som har tips på något enkelt verktyg? Är inte direkt fan av att reencoda med hjälp av VLC.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av clooak Visa inlägg
    Jag har funderat på o koda om signalen via datorn, Någon som har tips på något enkelt verktyg? Är inte direkt fan av att reencoda med hjälp av VLC.
    Prova med muuta server det funkar ! 600 kbit via pc googla dig fram hittar allt

  7. #7
    Hej!

    Har inte fått något konkret svar som löste mitt problem. Finns det ett program man kan använda sig av? Jag har 100/100 så det är inga problem med bandbredden.

    MVH!

Liknande ämnen

  1. streama tv över internet (dreambox 800 )
    Av cachorro i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 15:39
  2. Streama med Web-X-TV över internet
    Av SundaY i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 22:53
  3. Streama över internet till VLC
    Av mrdanne i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 10:49
  4. Streama mp3 över internet ?
    Av PrOsOn i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 22:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss