Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Sundtek usb-tuner till DM800se?

  1. #1

    Sundtek usb-tuner till DM800se?

    Hej..Har några frågor angående sundtek's usb-tuner till min 800se. Har för närvarande bara en tv men funderar på att köpa en ny till sovrummet.

    1. Kan jag se på fotboll på tv'n samtidigt som min sambo ser ett annat program på datorn?
    2. Om jag även köper en appletv till den nya tv'n i sovrummet, visst borde man kunna se olika kanaler på tvapparaterna då? Vill helst slippa all kabeldragning till sovrummet så att koppla inmin gamla box är ett dåligt alternativ.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Skulle inte rekommendera Sundtek alls ! Dom skickade mig en usbsticka som skulle funka med hdtv, dvb-s2 här i norden (fick tom vänta några veckor extra för att få den senaste rev som skulle lösa deras tidigare problem) Före dom skickade svarade dom på mail direkt men när jag fick den och det inte funkade så slutade dom svara. Har mailat flera ggr utan svar och nu har jag skickat tillbaka skiten utan att ha hört något från dem eller fått en ny. Vanlig sdtv funkade fint, på hdtv bara pixlar...

  3. #3
    Jönke, gäller ditt inlägg fortfarande?
    Är sugen på en sundtek dvb-c usb sticka.
    RPI + Oscam

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Nja dom skickade en ny sticka till slut som fungerar till 100% men det tog många månader och dom svarade eller informerade mig aldrig via mail. Så supporten är inte mycket att hurra för om något blir fel.

  5. #5
    Har under en längre tid kört med en dvb-c sticka och det har alltid funkat bra

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Jag köpte en till min dm800se clone för att få en extra tuner till min dm800se för comhem. FÅr den inte att fungera dock

  7. #7
    Jönke, i vilken miljö kör du stickan i? Hur lång tid tar kanalbyten? Hur fungerar det rent praktiskt?
    Är sugen på en HTPC + Openelec + exempelvis tvheadend och sundtek dvb-c men är osäker hur det skulle fungera rent praktiskt.
    RPI + Oscam

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Jag har stickan sittandes i en Xtreamer Ultra 2 med Openelec och Tvheadend, klient är xbmc. Tycker kanalbyten går hyffsat snabbt, inte lika snabbt som på min DM600s men ändå helt ok. Gissnigvis 2-3 sek beroende vilken kanal det gäller några går snabbare än andra, har ej undersökt anledningen.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jönke Visa inlägg
    Nja dom skickade en ny sticka till slut som fungerar till 100% men det tog många månader och dom svarade eller informerade mig aldrig via mail. Så supporten är inte mycket att hurra för om något blir fel.
    Support för Sundtek

    http://support.sundtek.com/index.php
    Senast redigerad av ricki den 2012-12-05 klockan 13:02.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  2. SIM2.10 Till DM800se??
    Av Bozze i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 21:00
  3. Sundtek MediaTV Pro USB-Tuner till DM800
    Av Snuggles i forum Dreambox
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 14:08
  4. Sundtek USB Tuner med Open PLI problem
    Av zaffe i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 22:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss