Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ny box

  1. #1

    Ny box

    har tvärtröttnat på min MB 8 - blir bara värre och värre med frysningar, 2-3 omstarter per dygn. Morsan har min gamla DM 600 som till och med hon kan hantera (snart 80) mao jättestabil. Ska skaffa en ny maskin, Hd mottagare för max 3-3500 kr Kan någon rekommendera en stabil mottagare med inspelningsmöjligheter på intern eller extern HD, finns det någon som klarar SVT play mm så vore det kanon

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Kolla på AZ-boxarna. ELITE-modellen är bra, mer lättförståbar än en Dreambox. Riktigt bra bild och ljud (subjektiv bedömning). Mediaspelardelen fungerar helt OK. Internet är helt klart den svagaste punkten på boxen.

    Det finns nu nya modeller ute som kan vara bättre utrustade för Internet.

  3. #3
    OK tack , men den mottagaren är väl inte öppen för olika image, så en stor nackdel är väl att man får förlita sej på boxtillverkaren vad gäller uppdateringar (precis som med Miracleboxen) Och så fort man släppt en ny box så svalnar intresset för att utveckla mjukvaran. Dreambox finns ju väldigt mycket att välja på - och min erfarenhet säger nog att dom boxarna har fungerat bäst för mej.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Den är öppen, kolla inläggen under fliken AZBOX. ENIGMA2 har kommit en lång väg.

    Även den tidigare så utskällda originalmjukvaran är numera riktigt bra.


    En riktigt billig mottagare med bra bild och ljud (åtminstone med vissa FW) är Opticum X403p. Köpte min i Tjeckien för runt 900 kr. Den är inte särskilt lättanvänd,men bildkvaliteten är bra. Det skall finnas några olika FW till den. Allt Internet-relaterat kan du glömma med den mottagaren, men du har 3000 kr kvar att köpa en BOXEE för.

    Är det inte bara att du tittar på vad återförsäljarna tar för sina DB och så köper du den som kostar 3500 kr?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Vu+duo är jag riktigt nöjd med!

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Förresten. Jämför mängden trådar om trasiga VU+ och AZBOXar mot antalet för DB.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Vu+ är en utmärkt box, finns säkert några DB modeller som är bra men alldeles för dyra, jag har ägt 2 olika DB som var mindre bra.

  8. #8
    "tipps" köpte 2st boxar från http://www.dm800.eu är super nöjd, 8000hd för under 4000:- ink frakt.

  9. #9
    Tack för inläggen, vad är skillnaden på Ferrari SIM kontra SIM210 - kolla länken http://www.dm800.eu/dreambox-dm800se...iver-p-51.html

  10. #10
    Tror jag köper en DB 800 SE sista versionen (Original) är det någon som har erfarenhet av den boxen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss