Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Router/Streaming problem

  1. #1

    Router/Streaming problem

    Har precis köpt en tv-streamer Monsoon Vulkano som jag har kopplat till min satbox(coolstream)samt min router Airport extreme för att kunna streama mina Tv kanaler via 3g till min macbook.
    Problemet är att jag buffrar skitdåligt max180kbs och mitt internet är bra50/50mbs samt mitt 3g ligger stabilt på ca 5mbs.

    Tog hem allt till en kompis som har en Time Capsule(router)vilket är i princip samma som min men med en hårddisk,funkade helt kanon.

    Plockade fram en riktigt gammal Netgear Range Max router och pluggade in hemma och då funkade det kanon även hemma hos mej,så jag tänkte att det måste vara routern som är kass.

    Åkte o köpte ny router,Asuz,vilken hade fått jätte bra betyg överallt,pluggade in hemma och samma skit igen.
    Alltså något verkar strypa överföringshastigheten på dom nya routrarna men inte i min gammla Netgear.

    Något tips?
    Niclas

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    37
    Tackad
    4 gånger
    Låter som att det är någon port som är stängd/begränsad kolla vad som ska vara öppet och logga in på roautern och öppna allt Niclas .
    Senast redigerad av Lowe den 2012-03-31 klockan 22:06.

Liknande ämnen

  1. Problem med streaming till min mac
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 18:42
  2. Problem vid Streaming av Dreambox!
    Av Samieboy i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 20:36
  3. Router problem
    Av Cullun i forum Hårdvara
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 13:13
  4. router problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 10:31
  5. router problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 19:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss